BMW – decizie radicală. Ce se întâmplă cu Seria 5 și Seria 7?

Publicat: 26 08. 2021, 11:27
Actualizat: 26 08. 2021, 11:28

BMW a luat o decizie radicală în privința modelelor sale reprezentative. Ce se va întâmpla cu Seria 5 și cu limuzina de lux Seria 7?

GALERIE FOTO

BMW i3 și BMW i8 sunt modelele care au deschis drumul în direcția electrificării în portofoliul producătorului bavarez. Le calcă pe urme iX3, i4 și iX. Seria 5 și Seria 7 li se vor alătura.

Primul va ajunge pe piață Seria 7 cu emisii zero, care să rivalizeze cu noua limuzină electrică EQS de la Mercedes-Benz. Mașina va fi construită la uzina Dingolfing din Germania. Tot acolo va vedea lumina zilei BMW Seria 5 electric, scrie Auto News.

BMW va aplica același tratament și crossover-ului X1. Acesta va ieși de pe linia de asamblare a centrului de producție din Regensburg. Și omologul său, Mini Countryman, va fi disponibil cu motor electric și va fi produs la uzina din Leipzig.

CEO-ul companiei, Oliver Zipse, a anunțat că BMW va miza pe propulsia electrică. “Suntem complet dedicați trecerii la mașini electrice în orice situație în care utilizarea unei astfel de propulsii este justificată. Acest lucru este posibil pentru că avem contextul potrivit.”

BMW Seria 5 și Seria 7 în versiune electrică. Alte modele le vor călca pe urme

Planurile celor de la BMW, ca și ale altor producători auto, vor fi accelerate în contextul impunerii renunțării la motoarele pe combustie în 2035, măsură propusă de Comisia Europeană.

Oliver Zipse promite că, până în 2023, clienții BMW vor avea la dispoziție o versiune electrică pentru aproape fiecare segment. În următorii 10 ani, compania are ca obiectiv producția unui total de 10 milioane de mașini electrice. Nemții intenționează să livreze aproximativ 2 milioane de unități cu emisii zero până la sfârșitul lui 2025. Acest lucru ar reprezenta, conform calculelor lui Oliver Zipse, 25% din totalul vânzărilor.

Constructorul auto premium va dezvălui primul model pe noua platformă Neue Klasse, dedicată mașinilor electrice în 2025, dar care poate primi și motoare convenționale sau propulsii plug-in hybrid. Noua arhitectură va fi folosită atât pentru modelele BMW, cât și pentru cele construite de Rolls-Royce.