BMW Car to X, sau atunci când maşinile comunică între ele

Publicat: 26 10. 2011, 08:51

Menirea diversilor senzori montaţi pe maşini este de a conferi un maxim de siguranţă, confort şi eficienţă. Să ne gândim doar pentru o secundă la senzorii de parcare, ESP, sistemul pilot automat activ, la sistemele de recunoaştere a semnelor de circulaţie şi multe altele. Totul este destinat pentru a asigura un maxim de securitate şi confort celor din habitaclu.

Dar, cum ar fi ca maşina să ne „spună” ceea ce se întâmplă dincolo de raza noastră vizuală? Spre exemplu, ceea ce se întâmplă după o curbă. Sistemul de comunicare BMW Car to X este capabil să facă acest lucru datorită „comunicării” dintre maşini şi infrastructura rutieră. Comunicarea Car to X înseamnă o reţea electronică între vehicule şi infrastructura rutieră. În acest fel vom şti din timp dacă un semafor se află pe culoarea roşie sau dacă după o curbă avem o maşină, fie că vorbim despre o maşina staţionată, un accident sau una mai lentă . Acestea, în mod evident, sunt doar o serie de exemple, utilitatea sistemului fiind mult mai complexă.

Car to X funcţionează cu ajutorul reţelelor de tipul WLAN sau cu ajutorul telefoanelor mobile. Utilizând conexiunea de mare viteză WLAN bazată pe frecvenţe ridicate (WLAN IEEE802.11p/ G5A) comunicarea se face „real -time”, astfel încât cel de la volan este avertizat din timp dacă apare sau nu un pericol la orizont.