BMW Group are acum la dispoziţie un nou tunel pentru testarea farurilor şi a iluminatului exterior ale modelelor noi. Noul Light Channel Next, construit într-un fost depozit de piese din Unterschleißheim, lângă München, este una dintre cele mai mari şi mai moderne facilităţi de acest gen din lume. Proiectul permite proiectanţilor şi dezvoltatorilor să analizeze şi să optimizeze toate componentele luminilor automobilului prin simularea precisă a diferitelor scenarii pe modele reale. Condiţiile de iluminare ambientală pentru orice moment din zi şi din noapte pot fi reproduse în mod realist în această facilitate.
„Pentru BMW Group, lumina este un subiect care constant câştigă importanţă. Cu noul Light Channel Next, privim cu încredere spre viitorul care va aduce idei inovatoare pe automobil şi pe piaţă, care vor face o impresie de durată asupra clienţilor şi vor spori siguranţa rutieră”, spune specialistul în lumini Christian Jebas.
În ciuda progreselor uriaşe în domeniul realităţii virtuale şi mixte, o evaluare a luminii pe în condiţii reale rămâne indispensabilă pentru ingineri şi designeri. Noul tunel de lumini oferă condiţiile ideale pentru acest lucru.
Având o lungime de 132 de metri, Light Channel Next este cel mai lung instrument de dezvoltare din BMW Group. Suprafaţa de testare are o lăţime de aproximativ 22 de metri. Aceasta înseamnă că dezvoltatorii şi designerii au la dispoziţie o suprafaţă totală de aproape 3.000 de metri pătraţi. Facilitatea include şi un atelier de pregătire a prototipurilor pentru testele cu lumini. Intrarea în funcţiune a noului tunel de lumini urmează după aproximativ trei ani de construcţie. Locaţia din Unterschleißheim este aproape de Centrul de Cercetare şi Inovare (FIZ) al BMW Group, la nord de München.
Una dintre cele mai importante caracteristici ale noului tunel de lumini îl reprezintă condiţiile solului. Sunt disponibile patru suprafeţe diferite pentru analiza tehnologiilor de lumini nou dezvoltate şi a modelelor de lumină. Zona centrală are o suprafaţă de asfalt, care a suferit un proces special de şlefuire a suprafeţei pentru a o îmbătrâni artificial. Caracteristicile sale de reflexie corespund cu cele ale unui drum, făcând posibilă evaluarea culorii şi omogenităţii fascicolelor statice sau variabile ale fazei scurte.
În plus, o alee sau chiar un strat comun de parcare subterană pot fi folosite pentru analiza covoarelor de lumini BMW. Dezvoltatorii au acces chiar la un parchet de tipul celor folosite pentru prezentarea automobilelor la saloanele auto.
Pentru a evita reflexiile nedorite de pe pereţi sau tavan, întregul tunel de lumini este vopsit într-o culoare specială, negru mat, care absoarbe lumina. De asemenea, capcane de lumină sunt montate în zona pereţilor, astfel încât camera, cu excepţia podelei, să absoarbă toată lumina. Alte suprafeţe sunt proiectate în mod deliberat pentru a oferi o reflexie clară şi vizibilă a luminii incidente. Astfel, noul tunel de lumini are un perete de testare care măsoară 18 metri lăţime şi trei metri înălţime.