BMW a vândut „zeci de mii” de maşini europene în SUA şi Asia
Germanii de la BMW au mutat „zeci de mii” de maşini din Europa către pieţele din Statele Unite ale Americii şi Asia din cauza scăderii vânzărilor pe Bătrânul Continent. „Provocările din Europa sunt din ce în ce mai mari”, a declarat pentru Bloomberg Ian Robertson, şeful departamentului de vânzări al BMW. El a mai spus că revenirea pieţei auto europene ar putea dura ani întregi.
Industria auto din Europa se apropie de cea mai mare scădere a vânzărilor din ultimii 19 ani. Germanii de la BMW au reuşit să evite un împrumut de stat datorită cererii din Statele Unite şi China pentru modele precum noul Seria 3. La nivel global, marca germană a vândut cu 14% mai multe maşini în septembrie 2012 decât în aceeaşi lună a anului trecut.
Deşi BMW are parte de succes comercial pe alte continente, în Europa, compania auto ar putea fi nevoită să-şi ajute partenerii să treacă de criză, mai ales în Spania, unde, potrivit lui Roberston, producătorul auto se va lovi de „câteva decizii foarte dure care privesc restructurarea reţelei de dealeri”.