BMW a restaurat un Mini clasic înainte de repornirea producţiei în Olanda
Un Mini clasic construit în anul 1959 în fabrica J.J. Molenaar din Amersfoort, Olanda, a fost restaurat ca la carte de către o echipă de cinci oameni care a lucrat vreme de şase luni pentru a aduce Mini-ul clasic în stare perfectă de funcţionare.
Găsit într-un hambar din Groningen, vechiul Mini a fost un candidat perfect pentru „misiunea reBorn” desfăşurată de BMW. Mai exact, germanii vor reporni, în 2014, producţia la modelele Mini în Olanda după o pauză de 48 de ani, de data aceasta în cadrul fabricii VDL Nedcar din Born.
Maşinuţa britanică restaurată poartă numărul 983 şi este unul dintre primele 30 de exemplare Mini produse vreodată în Olanda, în anul 1959, la doar câteva luni după lansarea iniţială din Marea Britanie.
Echipa însărcinată cu restaurarea a demontat toată maşina şi a reparat totul ca la carte înainte de a pune laolaltă sutele de componente. Motorul şi cutia de viteze au fost recondiţionate complet, iar unele panouri de caroserie – precum portierele – au fost refăcute manual. Când totul a fost aproape gata, maşina a fost vopsită în culoarea originală, denumită Farina Grey.
Fabrica J.J. Molenaar’s Car Companies din Amersfoort, Olanda, a construit modele Mini (Austin Seven şi Morris Mini-Minor) în perioada 1959-1966. Vreme de şapte ani, au fost produse în jur de 4.000 de exemplare Mini în întreprinderea olandeză.
În 2014, BMW va reporni producţia de modele Mini în Olanda, de data aceasta în fabrica VLD Nedcar din Born. Aici, aproximativ 1.500 de angajaţi vor fi responsabili cu construirea noilor Mini-uri, printre ei aflându-se şi cei cinci responsabili cu restaurarea clasicului Mini din 1959.