BMW a prezentat noile versiuni ale SUV-urilor X5 și X6. Cât costă în România – GALERIE FOTO
Noile versiuni ale SUV-urilor BMW X5 și X6 au fost prezentate. Facelift-ul aduce schimbări importante pentru modelele bavarezilor.
BMW a prezentat noile ediţii actualizate ale SUV-urilor X5 și X6. Portofoliul reîmprospătat de sisteme de propulsie include noi motoare termice, un sistem plug-in hybrid de ultimă generaţie pentru BMW X5 xDrive50e şi tehnologie mild-hybrid pe 48V pentru toate celelalte modele. De asemenea, cele două modele au primit noile sisteme pentru condus şi parcare autonome şi sistemul de control complet digital iDrive cu ecran central curba, bazat pe sistemul de operare BMW 8.
Din punct de vedere estetic, cele două mașini au primit blocuri optice noi, mai subțiri, și o grilă redesenată, care acum poate fi iluminată și pe X5, nu doar pe X6. Pentru BMW X5, pachetul xLine vine acum ca dotare standard, în timp ce X6 primește pachetul M Sport în standard. Farurile LED Matrix cu control adaptiv şi faza lungă BMW Selective Beam cu efect antiorbire, plus luminile M Shadowline, sunt incluse în lista de opţiuni.
SUV-urile BMW primesc tehnologii noi la interior
Interiorul noilor modele BMW X5 şi BMW X6 a primit noi tehnologii. Integrarea sistemului de operare BMW 8 şi cea mai recentă generaţie a sistemului de control iDrive aduce şi ecranul central curbat. Este alcătuit dintr-un tablou de bord digital de 12,3 inch și un ecran central de 14,9 inch. Ambele sunt situate în spatele unei singure suprafeţe de sticlă. Funcţionalitatea touch a monitorului de control a adus o reducere semnificativă a numărului de butoane şi comutatoare în favoarea controlului digital pentru numeroase funcţii.
Specificaţiile standard pentru ambele modele includ acum un panou de instrumente cu suprafaţă din Sensafin, un material de piele vegană, şi un element ornamental curbat din lemn. O altă dotare nouă este bara de lumină ambientală cu iluminare de fundal LED, integrată sub elementul ornamental din zona pasagerului din faţă. Panoul de control de pe consola centrală include suprafeţe suplimentare sensibile la atingere şi o manetă de selecţie a vitezelor nou proiectată.
Printre celelalte puncte de atracţie ale listei de opţiuni se numără noul pachet Comfort cu încălzire prin panou şi o funcţie „termo” pentru suporturile de pahare, trapa panoramică Sky Lounge din sticlă, iluminată de unităţi LED, ornamente din sticlă pentru anumite comenzi, sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround şi noul sistem Travel & Comfort.
Toate motorizările au fost electrificate
Noile BMW X5 şi BMW X6 pot fi comandate la alegere cu motoare pe benzină, cu șase sau opt cilindri. Există și un propulsor diesel cu șase cilindri. Toate motoarele sunt combinate acum cu noua transmisie Steptronic Sport cu opt trepte, cu clapete de schimbare a vitezelor montate pe volan. Puterea ajunge la cele patru roți prin intermediul tracțiunii integrale xDrive.
Toate motorizările dispun acum de sistem de propulsie plug-in hybrid sau tehnologie mild-hybrid de 48V. Sistemul mild hybrid de generaţia a doua include utilizarea unui motor electric integrat în cutia de viteze. Acest motor asigură o creștere a puterii de până la 12 CP şi un cuplu de 200 Nm, ajutând motorul termic să accelereze mai lin, oferind eficiență mai mare.
Sistemul de propulsie pentru varianta plug-in hybrid a fost complet reproiectat, iar modelul actualizat poartă denumirea BMW X5 xDrive50e. Un motor pe benzină, cu şase cilindri în linie, şi un motor electric sunt combinate pentru a dezvolta o putere a sistemului de 490 CP, o creștere de 96 CP faţă de modelul anterior. Cuplul motor combinat ajunge la 700 Nm, ceea ce reprezintă o creştere de 100 Nm.
Capacitatea netă a bateriei a crescut cu aproape 25% faţă de generaţia precedentă, până la 25,7 kWh. O nouă unitate de încărcare dublează rata maximă de încărcare AC la 7,4 kW. Autonomia electrică a noului BMW X5 xDrive50e este de 94-110 kilometri în ciclul WLTP.