BMW a prezentat noile modele de performanță M3 și M4 Coupé
BMW a prezentat noile modele de performanță M3 și M4 Coupé, care vor ajunge la clienți începând din martie 2021. La lansare, noile modele vor marca aniversarea a 35 de ani de la introducerea pe piață a primului M3 (E30), în 1986.
Intră în Galeria FOTO
Clienții noilor modele BMW M3 și BMW M4 vor avea la dispoziție trei profile tehnice pentru fiecare model. În varianta de bază, cele două modele sunt motorizate de unitatea pe benzină cu șase cilindri în linie de 3,0 litri, care dezvoltă 480 CP și 550 Nm și este cuplat la o cutie de viteze manuală. Profilul următor introduce variantele M3/M4 Competition, cu o putere a motorului de 510 CP (și un cuplu maxim de 650 Nm) și care sunt oferite standard cu transmisie automată. În variantele de vârf, care vor fi disponibile din vara anului viitor, M3 și M4 Competition pot fi comandate cu sistem de tracțiune integrală M xDrive – o premieră pentru cele două modele.
Performanțele asigurate de cele două propulsoare vorbesc de la sine despre caracterului noilor BMW M3 și M4. Astfel, în versiunea de 480 CP, M3 și M4 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde (13,7 secunde pentru 0-200 km/h). Pentru versiunile Competition, cu 510 CP, aceste valori scad la 3,9 secunde, respectiv 12,5 secunde. În ambele situații, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Nu avem încă performanțele versiunilor cu tracțiune integrală, dar sistemul M xDrive ar trebui să îmbunătățească valoarea accelerației de la 0 al 100 km/h datorită tracțiunii superioare.
BMW a prezentat M3 și M4 Coupé: Care sunt noutățile?
Sistemul de tracțiune integrală M xDrive asigură o transmitere a cuplului cu accent pe puntea spate și vine însoțit de un diferențial sport Active M. Ambele sisteme pot fi configurate, iar șoferul are la dispoziție modul 4WD și modul 4WD Sport, acesta direcționând și mai mult din cuplul motor către puntea spate. Prin dezactivarea sistemului de control al stabilității (DSC) transmisia intră în modul 2WD, în care numai roțile din spate sunt acționate. Acest mod asigură un comportament pur, propriu unui model sportiv cu tracțiune spate.
O altă premieră pentru noile modele sportive din segmentul D o reprezintă sistemul de telemetrie și configurare M Drive Professional. Acesta am putea spune că este inspirat din universurile simulatoarelor auto și pune la dispoziția șoferului toate reglajele necesare, dar și informații de telemetrie, fiind optimizat pentru utilizare în condiții de circuit.
Astfel, din meniul sistemului M Drive Professional se poate regla (în zece pași) performanța sistemului M Traction Control, care controlează diferențialul sport de pe puntea spate. Un alt element al sistemului M Drive Professional îl reprezintă M Drift Analyser, care înregistrează informațiile despre comportamentul mașinii în viraje, și M Laptimer a cărui denumirea explică clar totul.
Butonul Setup de pe consola centrală asigură accesul direct la opțiunile de configurare ale motorului, suspensiei, direcției și frânelor plus, în funcție de configurație, ale sistemelor M xDrive, Gear Shift Assistant și controlul tracțiunii. Ca de obicei, două configurații prestabilite pot fi memorate și accesate direct prin cele două butoane M de pe volan.
BMW M3 rămâne, chiar și după 35 de ani de la lansare, un model apreciat de colecționari. Un BMW M3 din 1988 (prima generație, E30) s-a vândut pentru o sumă de patru ori mai mare decât cea pe care un client ar plăti în zilele noastre pentru un M3 nou-nouț.