Ideea de a mări potenţialul unui turbocompresor cu ajutorul electricităţii nu este nouă, dar iată că BMW este primul producător care şi-a asumat primul patent în acest domeniu, pe care l-a obţinut recent în Germania.
Principiul tehnic al turbocompresorului combină reacţia promtă tipică turbinelor mici, cu forţa oferită de cele de mare capacitate, însă fără supărătorul „turbo lag”. Soluţia propusă de BMW este asemănătoare cu arhitectura twin-turbo, dar în loc de a folosi pentru plaja inferioară de turaţii o turbină, apelează la un compresor electric.
În momentul în care este acţionată acceleraţia, compresorul electric suplineşte lipsa unei turbine de capacitate mică, iar odată cu atingerea turaţiilor mari îşi intră în rol cea mare, alimentată în mod clasic, de gazele arse deja în motor.
La solicitare maximă, atunci când este suficientă doar turbina de mare capacitate, motorul electric al compresorului îndeplineşte şi rolul de alternator, generând electricitate pentru baterie. Deşi nu se ştie clar data la care BMW va introduce această tehnologie pe motoarele de serie, este foarte probabil ca viitorul M3 să beneficieze primul de turbocompresorul electric.