BMW „4 Cilindri” a împlinit 40 de ani
Turnul de birouri supranumit „Cei patru cilindri”, împreună cu complexul de clădiri adiacente a reprezentat o trăsătură caracteristică a panoramei din Munchen vreme de patru decenii, perioadă la finele căreia a fost votat drept unul dintre cele mai spectaculoase 15 sedii centrale de companie.
Şi nu degeaba, căci cei patru cilindri – în fapt, patru turnuri – sunt suspendaţi pe un pilon central, părând că plutesc deasupra solului. Cu alte cuvinte, fiecare turn-cilindru nu este sprijinit pe o fundaţie în sol, ci este atârnat de un pilon. Cum nicio suprafaţă exterioară nu este rectangulară, spaţiul intern este, la rândul lui, uriaş.
Tot cu secţiunea de trifoi cu patru foi se leagă de istoria BMW printr-o poveste interesantă: compania a fost nevoită să plătească o amendă de 110.000 de mărci germane pentru că deşi primăria nu a permis acest lucru, logo-ul BMW a fost amplasat în vârful clădirii. Lucru care mai târziu a valorificat la maxim prezenţa Parcului Olimpic din 1972 la numai câteva sute de metri depărtare.
Montarea logo-ului pe latura de vest a fost foarte inspirată din motive de promovare, lucru care a contat într-un final, când, după lungi negocieri cu autorităţile locale, Consiliul Director a primit permisiunea să afişeze emblemele BMW pe cele patru laturi ale suprastructurii.
După 30 de ani de funcţionare, clădirea a trebuit adaptată la cerinţele tehnice şi arhitecturale în schimbare ale unei companii globale. În prezent, „Cei patru cilindri” sunt aproape neschimbaţi în ceea ce priveşte aspectul exterior, iar interiorul rămâne la fel de spectaculos şi futurist ca acum 40 de ani. Astfel, Turnul BMW oferă un mediu de lucru unic pentru 1.500 de angajaţi ai BMW Group.
Ca să vă faceţi o idee despre potenţialul construcţiilor, Muzeul BMW şi Turnul BMW sunt vizitate anual de aproape acelaşi număr de turişti pe care îi atrage Bucureştiul pe perioada unui an – dacă Bucureştiul atrage 8-900.000 de turişti, BMW atrage peste 500.000!
Puteţi admira clădirea şi în pictorialul făcut de noi primăvara aceasta, cu ocazia road-trip-ului cu Seria 7.
Pentru orice pasionat de auto, o vizită la Munchen trebuie să cuprindă, obligatoriu, o vizită la clădirea de lângă cele patru turnuri, acolo unde se află BMW Welt, expoziţia permanentă de maşini şi tehnologii BMW – da, chiar şi pasionaţii altor mărci vor rămâne fermecaţi de ce înseamnă de fapt tehnologia bavareză! Dacă aveţi timp, traversaţi şi spre Muzeul BMW. Nu veţi regreta!
În continuare, vă prezentăm Turnul BMW şi Muzeul BMW ilustrate în date şi cifre:
Turnul BMW:
Construcţie (finalizare exterior) – 1970-1972.
Ceremonia de completare – 7 decembrie 1971
Deschidere oficială – 18 mai 1973
Arhitech – Prof. Karl Schwanzer
Arhitect pentru renovare – Peter P. Schwenger
Cost – aproximativ 100 de milioane de mărci
Înălţime – 99,5 metri
Etaje – 22 (18 etaje de birouri în Turn)
Elemente de sticlă pe faţada de aluminiu – 2.304
Masă – 16.800
Suprafaţa construită – 14.730 metri pătraţi
Suprafaţa utilă – 53.000 metri pătraţi
Locuri de muncă – 1.500
Muzeul BMW:
Construcţie (finalizare exterior) – 1971-1972
Deschidere – 18 mai 1973
Arhitect – Prof. Karl Schwanzer
Arhitect de renovare – Atelier Bruckner
Designul extinderii muzeului – ART & COM
Diametrul Museum Bowl – 40 metri
Suprafaţa Museum Bowl – 1.000 metri pătraţi
Suprafaţa clădirii inferioare – 4.000 metri pătraţi
Spaţiu expoziţional total – 5.000 metri pătraţi
Suprafaţa netă totală – 10.000 metri pătraţi
Suprafaţă brută – 12.200 metri pătraţi
Număr total de camere – 25
Lungimea unui tur – 1 kilometru
Număr de exponate – 130
Vizitatori anual – 500.000