PSA Group (deţinătorul Peugeot, Citroen şi DS – subbrand premium Citroen) vrea să cumpere Opel de la General Motors. Motivele sunt, desigur, ca-n orice dcelaraţie de business – creşterea profitabilităţii tuturor brad-urilor din portofoliu şi a share-uirii producţiei pentru costuri reduse. În spatele PSA e Dongfeng, unul dintre cele mai mari concerne chinezeşti. General Motors şi PSA împart producţia unor SUV-uri – un “rest” al negocierilor de achiziţie din 2013 – conform Reuters.
Dacă se vor uni, PSA şi Opel vor avea o cotă de piaţă adunată de 16.3%, 66% din cât are Volkswagen (24.1%).
GM s-ar putea să rămână cu un pachet mic de acţiuni, conform tot unor surse Reuters.
Opel a vândut 3.15 milioane de maşini anul acesta. La nivel global, Opel susţine că nu a ajuns încă la profitabilitate şi că d’abia în 2018 prognozau o revenire la nivelul 0.
Opel ar trebui să vină la pachet şi brand-ul Vauxhall – sigla pentru maşinile vândute în Anglia.