În luna aprilie a anului trecut (deci la început de an fiscal
2009), oficialii Honda anticipau o creştere de 27% a profitului,
cifrată la 340 miliarde yeni (circa 2,8 miliarde de euro), iar
cifra de afaceri ar fi trebuit să fie mai mare cu 8,9%, de 9.340
miliarde yeni (75 miliarde de euro).
Prognozele celor de la Honda se bazau pe o creştere a vânzărilor
de circa 14% în USA, sperându-se o valoare de 1,5 milioane de
maşini vândute, precum şi pe evoluţia marcantă a domeniului
maşinilor hibride.
Se pare că prognozele de anul trecut au fost puţin cam
optimiste, rezultatele la finalul lunii martie arătând un profit de
numai 268,4 miliarde yeni (circa 2,2 miliarde euro), în timp ce, în
cazul cifrei de afaceri, aceasta este de 8.580 miliarde yeni (circa
69 miliarde euro).
Explicaţia o avem dacă ne uităm la vânzările Honda pe plan
mondial, de 3,4 milioane de unităţi, în scădere cu 3,6%. Totuşi,
rezultatele în sine sunt foarte bune, Honda reuşind cu brio să
depăşească anul de criză 2009.
Pe plan european, Honda înregistrează un regres al vânzărilor în
primul trimestru destul de important, de 21,4% faţă de perioada
similară din 2009, cu 56.000 de maşini faţă de 71.000 în primele
trei luni ale anului trecut. Astfel, vânzările de maşini Honda în
Europa, la început de an 2010, sunt aproape la acelaşi nivel cu
Suzuki şi Mazda, dar sunt depăşite categoric de Toyota şi
Nissan.
În acest an, însă, Honda se aşteaptă la o revigorare a
vânzărilor pe piaţa americană, astfel încât prognozele pentru anul
fiscal 2010 se pare că rămân tot optimiste.