Benzina și motorina au cele mai mici prețuri din ultimii 10 ani
Benzina și motorina au cele mai mici prețuri din ultimii 10 ani, pe fondul reducerii consumului în perioada de carantină. Ieftinirea combustibililor este potențată și de scăderea accelerată a cotațiilor petrolului.
Cea mai ieftină benzină din România poate fi cumpărată acum cu 4,13 lei litrul (de la Petrom Bacău), iar cea mai ieftină motorină, cu 4,12 lei/litru (de la VH Extra Oil din Agigea, Constanța), arată Peco-online.ro.
În cele mai mari orașe din țară după numărul de locuitori, cele mai mici prețuri ale combustibililor arată astfel: București – 4,18 lei benzina, 4,43 lei motorina, Cluj-Napoca 4,21 lei benzina și 4,45 lei motorina, Timișoara 4,19 lei benzina și 4,39 lei motorina, Iași 4,19 lei benzina și 4,39 lei motorina și Constanța 4,19 lei benzina și 4,32 lei motorina, potrivit datelor oferite de peco-online.ro.
Valorile sunt cu aproape un leu mai mici decât la finalul lunii martie, când prezentam o analiză a prețurilor la benzină și motorină.
Cele mai mici prețuri la gaz petrolier lichfiat (GPL) în principalele orașe din țară sunt: București 2,55 lei/litru, Cluj-Napoca 2,47 lei, Timișoara 2,59 lei, Iași 2,60 lei și Constanța 2,59 lei pe litru.
În urma scăderile consecutive, prețul mediu al benzinei (4,27 lei/litru înregistrat în data de 6 mai) reprezintă cea mai mică valoarea din perioada 2009-2010 până în prezent. Potrivit ZF, un litru de benzină se comercializa cu 3,75 de lei în 2009, prețul sărind la 4,57 lei în 2010.
Și prețul motorinei a atins un record de scădere al ultimilor ani, valoarea medie de 4,47 lei pe litru nemaifiind atinsă din 2017 (24 iunie 2017 – 4,46 lei/litru). Prețul motorinei a mai înregistrat valori minime în ianuarie 2016 (sub 4,29 lei/litru) și 2010 (4,48 lei pe litru).
Este de așteptat ca prețurile combustibililor să crească ușor după data de 15 mai, pe măsură ce traficul rutier va reveni la valori normale. Ca și până acum, variațiile cotațiilor petrolului pe piețele internaționale vor juca un rol limitat în stabilirea prețului la pompă, ponderea acestora în prețul final fiind destul de redusă. În România, mai mult de jumătate din prețul de vânzare este reprezentat din taxe și accize.
Recent, o asociație a benzinarilor din Marea Britanie avertiza că o scădere accelerată a cererii pentru benzină și motorină ar putea duce la falimentarea lanțurilor de benzinării. Situația devine cu atât mai gravă cu cât scăderea prețurilor reduce din marja de profit a distribuitorilor.
sursa: Digi24.ro