Bentley Mulsanne – Noi informaţii despre motor
This browser does not support the video element.
Da, aţi citit bine. Motorul lui Mulsanne are 6.75 litri
cilindree. V8-ul bi-turbo este bazat pe vechea generaţie de
motoare, dar i-au fost modificate sau schimbate peste 300 de
componente. Pentru asamblarea noului motor, inginerilor Bentley le
sunt necesare aproximativ 30 de ore de lucru. Modificările aduse
mtorului au fost gândite pentru a se realiza o putere mai mare şi
un consum cat mai redus.
După cele 30 de ore necesare asamblării, motoarele sunt testate pe
bancuri de probă speciale pentru testarea tuturor componentelor
mobile ale propuslorului. Dacă motorul trece de acest prim test, el
va fi „rulat” timp de 80 de minute, test în timpul căreia motorul
va funcţiona atât la regim de relanti cât şi la turaţie maximă. Cum
era vorba aceea de pe forumuri cu „dacă mergi cu maşina tare în
rodaj va merge mai tare după”?!
V8-ul lui Mulsanne produce o putere maximă de 512 CP şi un cuplu
motor maxim uriaş de 1.020 metri, Bentley intrând astfel în clubul
extrem de select al constructorilor care au în gamă un motor de
peste 1000 Nm.
Puterea uriaşă a motorului îi permite giganticului Mulsanne (masa
proprie a maşinii este la gol – 2.585 kg.), să accelereze de la 0
la 100 km/h în 5,3 secunde, urmând a se opri la viteza maximă de
296 km/h. Consumul mediu anunţat de Bentley pentru Mulsanne este de
16,9 litri de benzină pentru 100 km parcurşi.