Bentley Motors a anunțat că în primele șase luni ale anului 2023 a obținut rezultate financiare pozitive, însă a ținut să precizeze cu această ocazie că există riscul unor posibile condiții comerciale mai dificile în perioada ce urmează.
Marca britanică de lux a raportat un profit operațional de 390 de milioane de euro, în scădere ușoară cu două procente față de aceeași perioadă a anului precedent, când profitul a fost de 398 de milioane de euro. În ciuda acestui fapt, interesul pentru personalizarea Mulliner și pentru derivate și dotări opționale a continuat să fie ridicat, contribuind la venituri de 1.681 miliarde de euro în 2023, față de 1.707 miliarde de euro în 2022. Rentabilitatea vânzărilor a rămas constantă la 23.2% în primele șase luni din 2023.
„Rezultatele pozitive din primele șase luni reflectă în mare măsură o situație foarte bună a comenzilor substanțiale, acumulate în lunile și anii precedenți și, deși rata actuală de execuție a comenzilor este bună, este puțin mai redusă decât cea pe care am atins-o anul trecut pe unele dintre piețele noastre cheie”, a transmis acum Adrian Hallmark, președinte și CEO al Bentley Motors.
Dintre cele 7.096 de mașini livrate în jumătate de an, cel mai bine vândut SUV de lux, Bentayga, a generat o cotă de 44%, limuzina Flying Spur a reprezentat 24%, iar Grand Tourer-ele Continental GT și GTC 32%. Vânzările globale au scăzut cu patru procente față de aceeași perioadă din 2022, America rămânând cea mai puternică piață a companiei, urmată de China și Europa.
„Ne așteptăm la condiții provocatoare în a doua jumătate a anului și, prin urmare, vom monitoriza în mod corespunzător nivelurile de aprovizionare și de stocuri pentru a ne asigura că nivelul vânzărilor noastre este menținut și ajustat, dacă este necesar, pe parcursul anului”, a mai spus CEO-ul Adrian Hallmark.
Chiar dacă există avertismente cu privire la provocările viitoare, Bentley rămâne hotărât să își continue angajamentul față de strategia Beyond100. Această strategie vizează transformarea completă a portofoliului de produse, trecând de la motoarele W12 și V8 la tehnologie complet electrică în următorul deceniu. În același timp, Bentley își propune să devină o organizație cu emisii de carbon neutre.