Bătălia electric vs. termic, rezumată într-un duel Model S P85D vs. Challenger Hellcat
În clipul de mai jos, un Tesla Model S tocmai a stabilit un nou record mondial pentru sfertul de milă, pe acelaşi circuit (Palm Beach International Raceway) pe care a devenit cea mai rapidă electrică din lume, în vara lui 2013. De data aceasta, cursa s-a desfăşurat împotriva unui Dodge Challenger Hellcat, crema muscle-carului american. Şi, de data aceasta, Model S-ul avea şi sufixul P85D în denumire. 717 cai-putere creaţi în purul stil american, dintr-un V8 de 6,2 supraalimentat, se întâlnesc cu 700 de cai-putere pur electrici.
Ceea ce ai văzut a fost o bătăiţă cruntă pentru Challenger. Desigur, se putea şi mai bine, mult mai bine. Şoferul Hellcat-ului a făcut un burnout pentru a încălzi pneurile, însă, în momentul startului, a avut un moment de desincron. A grăbit plecarea, apoi a frânat puternic, apoi a apăsat la maximum pedala de acceleraţie, în încercarea de a recupera. Desigur, n-a urmat o recuperare ca-n filme, ci un burnout prelungit, pneurile Hellcat-ului nereuşind să se agaţe de asfalt, copleşite de cei 880 de Newtoni-metru.
Prădătorul silenţios P85D pur şi simplu şi-a înfipt toate cele patru anvelope în asfalt, puse în mişcare de 931 de Newtoni-metru disponibili de la 1 rpm, şi s-a oprit din acceleraţie după circa 13 secunde.
În cazul în care te întrebi dacă un Dodge Challenger Hellcat ar fi în stare – cu un şofer experimentat în spatele volanului – să bată timpul de 11,6 secunde stabilit de Tesla Model S P85D, răspunsul este DA*.
* cu menţiunea că cel din imagine ar fi fost alimentat cu combustibil special şi că ar fi avut anvelope optime pentru drag-uri.
Nu ştiu despre alţii, însă tocmai am avut o mică revelaţie – un viitor auto în care motoarele termice pe care le adorăm acum vor deveni 0 prezenţă de 1.000 de ori mai apreciată. Şi de 1.000 de ori mai rară…