BASF a sărbătorit 150 de ani de la înfiinţare printr-o expoziţie neobişnuită organizată în Bucureşti
În iulie 2014 am fost în vizită la atelierele BASF din Germania ca să ni se reconfirme că suntem nişte vopsitori de doi lei şi că nu ştim absolut nimic despre vopsele auto. Ei bine, compania care se laudă că produce aproape orice, începând de la dischetele de 1,44 MB ale copilăriei şi până la panourile de bord ale maşinilor de azi, a împlinit 150 de ani.
Pentru a sărbători, BASF a organizat, în cadrul Bucharest Science Festival, evenimentul numit Innovation Playground. Aici, vizitatorii care au poposit în 30 septembrie au putut vedea conceptul Smart ForVision, creat în 2011 de Daimler în colaborare cu compania de produse chimice.
Totodată, cei peste 500 de participanţi au avut ocazia să interacţioneze cu tehnologii inedite şi să descopere inovaţiile realizate de BASF în aceşti 150 de ani în diferite domenii – textile, sport, jucării, sănătate, construcţii sau auto-moto. Publicul a descoperit lumea BASF prin intermediul a trei containere de mărimea unor vagoane, transformate cu ajutorul produselor BASF. Cele trei standuri, care au fost deja prezentate publicului din Ungaria, Serbia, Polonia, Slovacia şi Cehia, au avut tematici diferite: Kitchen Lab a fost dedicat spaţiului de socializare şi atelierelor de chimie, Muzeul BASF a prezentat inovaţiile BASF prin intermediul sistemelor video, iar Showroom-ul a inclus diferite produse realizate cu materiale BASF.
BASF România este un partener principal în cadrul proiectelor realizate de Universitatea Politehnică Bucureşti – Facultatea de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor şi Societatea de Chimie din România, adresate elevilor de liceu şi şcoli generale: olimpiade, concursuri ştiinţifice, conferinţe.