RABLA pentru camioane: Bani de la stat pentru o mașină de marfă nouă. Când se lansează programul
Ministerul Mediului pregătește un nou tip de program Rabla, prin care să finanțeze achiziția de vehicule de tonaj mediu și mare. Iată cum pot românii să primească bani de la stat pentru o mașină de marfă nouă.
Guvernul ar putea aloca finanțare pentru achiziția de vehicule noi, printr-un nou program Rabla.
De această dată, sprijinul e destinat flotelor de transport mediu şi greu.
Bani de la stat pentru o mașină de marfă nouă
Ministerul Mediului are în lucru un program de sprijinire a înnoirii parcului auto pentru transportul de marfă. Dar și microbuze sau autobuze turistice.
„Lucrăm în acest moment şi la ceea ce înseamnă un viitor program pe care am putea să-l lansăm pe componenta de flote, și aici mă refer la partea de turism, pe partea de transport ușor. Acolo este o zonă auto care face mulți kilometri şi automat poluează pe măsura kilometrilor făcuți. Deci, avem un lucru şi această chestiune, la fel şi componenta de transport mediu sau transport greu”, a declarat Bogdan Balanişcu, secretar de stat în Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), conform obiectivdesuceava.ro.
Oficialul MMAP nu a oferit, deocamdată, mai multe detalii în ceea ce privește criteriile de acordare a finanțării. Și nici dacă cei care vor dori bani de la stat pentru o mașină de marfă nouă trebuie să caseze una similară.
Când se lansează acest nou program Rabla
Problema principală a acestui nou program Rabla este partea de stabilire a bugetului.
„Ceva operațional nu se poate discuta mai devreme de anul viitor, pentru că nu se poate din punct de vedere legal, la cum funcționează bugetele”, a subliniat secretarul de stat.
Astfel, până la finalul anului ar trebui finalizate criteriile de eligibilitate. Și, cel mai important, valoarea voucher-ului pe care statul îl va da celor care își cumpără o nouă mașină de tonaj mediu sau mare.
Finanțare de la Primărie pentru mașini de marfă și transport de persoane
Secretarul de stat e de părere că autoritățile locale ar trebui să se implice mai mult.
„Ele trebuie să aibă un interes direct asupra calităţii aerului din fiecare comunitate. Uitaţi ce indicatori avem pe Bucureşti. Mare parte din poluarea de pe Bucureşti vine din trafic. De asemenea, ce indicatori avem pe Iaşi. Anul trecut, Agenţia Europeană pentru Mediu plasa Iaşi pe locul 360 din 370 de oraşe, la nivel european, din perspectiva calităţii aerului. Cred că este nevoie să venim cu sprijin şi din partea UAT-ului, dar şi din partea guvernamentală, astfel încât să înlocuim multe dintre maşinile care sunt folosite la serviciile locale, fie că discutăm de componente de curierat, fie de ceea ce înseamnă companiile de salubritate. Trebuie să ne uităm la ceea ce înseamnă companiile de transport public, unde au fost fonduri la dispoziţie şi vor fi în continuare ca să investim să înlocuim autobuzele care sunt folosite”, a mai spus demnitarul.