Trei din cele patru modele de automobile produse în România la Mioveni şi Craiova au încheiat anul 2017 în top zece cel mai bine vândute pe segmentul lor, potrivit statisticilor Jato Dynamics şi ale producătorilor centralizate de left-lane.com.
În segmentul monovolumelor mici Ford B-Max a urcat anul trecut direct pe locul doi la nivel european după ce Opel Meriva a scăzut cu 45%, la mai puţin de 27.000 de maşini. De asemenea, şi producţia modelului Opel Meriva a fost oprită anul trecut după ce a fost înlocuit de Crossland X. Ford B-Max a crescut cu 7% în 2017, la aproape 43.400 de maşini, însă întreg segmentul monovolumelor mici s-a prăbuşit cu 26% în 2017, la 225.000 de unităţi, pe măsură ce singurul model de volum rămas încă în producţie este Fiat 500L asamblat în Serbia.
Citeşte şi Una dintre condiţii i-a descalificat direct pe ardeleni din competiţie
În total, producţia lui B-Max a crescut cu 9% în primele nouă luni ale anului trecut, la aproape 40.100 de maşini, pe măsură ce americanii au produs la Craiova maşini în primele nouă luni pentru a acoperi cererea din întreg anul. Producţia lui B-Max a încetat în septembrie anul trecut, pentru ca din octombrie să intre pe linia de asamblare noul Ecosport, SUV-ul de clasă mică ce are misiunea de a duce producţia uzinei din Craiova peste pragul de 100.000 de maşini, pentru prima dată în istoria sa.
Până acum nici Oltcit, nici Daewoo şi nici Ford nu au reuşit performanţa de a se apropia sau de a depăşi pragul de 100.000 de unităţi, însă americanii ar putea livra anul acesta circa 120.000 de maşini Ecosport datorită cererii foarte mari pe segmentul SUV-urilor mici.
Pe segmentul maşinilor de teren de clasă mică, Dacia Duster ocupă cea mai bună clasare – locul patru în topul celor mai bine vândute modele, poziţie pe care a înregistrat-o şi în anul anterior.
Mai mult, vânzările SUV-ului produs la Mioveni au urcat cu 4% anul trecut, la aproape 146.000 de maşini. Producţia sa a urcat anul trecut la aproape 205.600 de unităţi.
Pentru prima dată în istoria uzinei Dacia de la Mioveni, Duster devine primul model din gama mărcii autohtone care a înregistrat într-un singur an o producţie de peste 200.000 de unităţi, potrivit estimărilor ZF făcute pe baza datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Producţia este puternic susţinută atât de cererea pentru vechiul model, cât şi pentru cea de-a doua generaţie, ce va fi lansată la nivel european luna aceasta, iar uzina accelerează pentru a livra maşini pe stoc către dealeri.
Luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA, valoarea producţiei a trecut de 3 miliarde de euro în 2017 şi va urca la peste 18 miliarde de euro în cei şapte ani „de carieră”.
Citeşte continuarea în Ziarul Financiar