Aznom Palladium – Aceasta este limuzina SUV care îi sperie pe cei de la Mercedes-Benz și BMW
Aznom Palladium este limuzina-SUV care vrea să le fure clienții brand-urilor premium Mercedes-Benz și BMW. Modelul vine cu un design unic în industrie.
Constructorul numește acest model “hiper-limuzină” și îi trece în cont abilitatea de a străbate orice suprafață, grație unui sistem inteligent de tracțiune integrală. Designul bizar este justificat de faptul că, la baza sa se regăsește pick-up-ul american RAM 1500. Același model a stat și la baza lui Atalux, produs de Aznom în 2018. Palladium însă, propune lux la un alt nivel.
Partea frontală pare preluată de la Rolls-Royce. Se regăsesc acolo o grilă cu o suprafață generoasă și lamele verticale cromate și iluminare din interior, flancate de faruri înguste cu tehnologie LED.
Din exterior, se pot observa protecțiile din plastic care își fac apariția pe aripi, dar și accentele cromate, o combinație bizară între elemente care sugerează eleganța și altele care sunt indiciu al abilităților în off-road.
Constructorul vorbește despre un “geam al orizontului” (“horizon window”), amplasat în montantul spate. Acesta permite pasagerilor să privească în exterior fără să se expună.
O lunetă înclinată și linii care sugerează robustețe în partea posterioară completează profilul noului Aznom Palladium.
În locul portbagajului clasic, cei de la Aznom au ales soluția unui sertar care se deschide paralel cu solul.
Hiper-limuzina Aznom Palladium are un interior de lux
Bordul hiper-limuzinei confirmă influențele RAM 1500. Apar însă, materiale pretențioase cum ar fi pielea, lemnul și aluminiul. Un ecran tactil amplasat în portiera șoferului comandă sistemul de iluminare ambientală, frigiderul din cabină și portbagajul-sertar.
Cei care iau loc în spate vor fi răsfățați cu tot confortul pe care îl poate oferi o canapea clasică, pentru că așa arată bancheta cu perne de acolo. Canapeaua din piele este flancată de sertare în care pot fi depozitate băuturi.
Se regăsesc la bord un sistem de sonorizare Harman Kardon, două tablete Microsoft Surface Pro X și un ceas lucrat manual din aur și paladiu. Ceasul poate fi transferat din mașină în sufragerie, de exemplu.
Sub capota lui Palladium apare un motor V8 de 5,7 litri cu două turbocompresoare. Unitatea dezvoltă 710 cai putere și un cuplu de 950 Newtoni metru și este cuplată la o transmisie automată cu opt trepte.
De 4,5 secunde are nevoie mașina pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Viteza sa maximă este de 210 km/h.
Palladium cântărește nu mai puțin de 2.650 de kilograme, în ciuda faptului că producătorul a ales soluția fibrei de carbon pentru capotă și pentru acoperiș. Pentru a opri o asemenea masă, producătorul a instalat un sistem de frânare Brembo de înaltă performanță, cu discuri de 408 milimetri pe puntea față și discuri de 380 de milimetri pe puntea spate. Modelul vine echipat cu jante din aluminiu de 22 de inci.
Doar zece astfel de mașini vor fi construite. Aznom se așteaptă la comenzi din China, Rusia, Orientul Mijlociu și Statele Unite ale Americii.