Guvernul Orban are planuri ambițioase în ceea ce privește infrastructura, cel puțin dacă ne uităm pe programul de guvernare depus joi la Parlament de PNL.
Guvernul Orban propune ca autostrada Comarnic-Brasov, în lungime de 58,0 km și costuri 997,75 mil. de euro, să se promoveze ca proiect pilot în PPP (Parteneriat Public-Privat), prin dialog competitiv. Pe lista de priorități în domeniul rutier, Guvernul PNL listează și cea mai cerută autostradă din România, mai ales de către industria auto: autostrada Sibiu-Pitesti.
Principala prioritate pare să fie finalizarea poriectelor aflate în execuție, printre acestea amintind autostrada A1 Lugoj-Deva, autostrada A3 Borș-Nădășelu-secțiunile Biharia –Borș și Suplacu de Barcău-Chiribiș, Câmpia Turzii-Târgu-Mureș – lot Iernut-Chețani, Râșnov-Cristian, autostrada A7 (centura orașului Bacău), autostrada A10 Sebeș-Turda lot 1, de la intrarea pe autostradă la Sebeș până la Pârâul Iovului, precum și accelerarea implementării proiectului Pod suspendat peste Dunăre la Brăila.
De asemene, viitorul guvern Orban are ca prioritate dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construirea de autostrăzi, drumuri expres și variante ocolitoare pentru marile orașe. În prima categorie amintim mult dorita autostradă Pitești-Sibiu, solicitată de multă vreme de producătorii auto de la noi, Dacia și Ford. De asemenea, programul de guvernare mai menționează autostrăzile Târgu Mureș-Iași-Ungheni și autostrada de centură a Bucureștiului, A0.
Autostrada Comarnic-Brașov, în lungime de 58,0 km și costuri 997,75 mil. de euro (preturi 2014 MPGT) se va promova ca proiect pilot în PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar dacă se va obține sprijinul Comisiei Europene și dacă IFI (Instituțiile Financiare Internaționale), Banca Mondiala, BEI și BERD vor fi de acord să participe la finanțarea proiectului.
Drumurile expres prevăzute a fi construite vor fi Craiova –Pitești, Conexiunea Aeroportului H. Coandă -Autostrada A3 și Lugoj –Craiova. În rezervă așteaptă Constanta –Tulcea –Braila și Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret.
De asemenea, se dorește realizarea de variante ocolitoare pentru orașele Vaslui, Giurgiu, Sfântu Gheorghe, Bârlad, Timișoara, Zalău, Mangalia, Slobozia, Sighișoara, Bistrița, Vatra Dornei, Râmnicu Vâlcea, Miercurea Ciuc șo Câmpulung Moldovenesc, precum și refacerea șoselei de centură a Bucureștiului (DNCB).