Autostrada Transilvania: Mobilizare impresionantă pe sectorul Nădășelu – Poarta Sălajului
Autostrada Transilvania înaintează în ritm alert pe sectorul Nădășelu – Poarta Sălajului, constructorul român reușind o mobilizare impresionantă. Sectorul este unul dintre cele cuprinse la finanțare prin PNRR.
Autostrada Transilvania, lăsată de izbeliște de americanii de la Bechtel, reprezintă încă o mare dezamăgire pentru români. Există însă și o rază de speranță, pe tronsoanele care sunt acum în lucru. Cel dintre Nădășelu (lângă Cluj Napoca) și Poarta Sălajului, care este cuprins și în PNRR, lucrările avansează rapid, constructorul român UMB având o reputație solidă în predarea înainte de termen a lucrărilor.
Modul în care se desfășoară lucrările pe acest tronson a reușit să impresioneze nu numai conducerea Ministerului Transporturilor, ci și reprezentanții societății civile, așa cum este Asociația Pro Infrastructură. Ministrul Cătălin Drulă subliniază că acesta unul dintre șantierele care merg cel mai bine din România în acest moment, fiind inaugurat în luna februarie.
„Unul dintre șantierele care merg cel mai bine în România este cel dintre Nădășelu și Poarta Sălajului. A fost deschis anul acesta, iar sectorul respectiv este propus pentru finanțare prin PNRR. Antreprenorul român colaborează cu peste 500 de furnizori din țară și străinătate și a mobilizat nu mai puțin de 480 de muncitori care lucrează în 2 schimburi”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook.
Mobilizare impresionantă pe sectorul Nădășelu – Poarta Sălajului. Când vom putea circula
În urmă cu o săptămână, cei de la Asociația Pro Infrastructură se arătau la fel de impresionați, în special de desfășurarea lucrărilor pe cei 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor. Volumul de muncă este uriaș, în special din cauza solului instabil al dealurilor transilvănene – nu mai puțin de patru alunecări de teren majore s-au produs anul acesta.
„Progresul este vizibil de la filmarea noastră precedentă din luna iulie, iar avansul per total în nici jumătate de an de la prima cupă de excavator este impresionant. Se lucrează aproape peste tot, singurele zone neatacate fiind suprafețele de pădure (procedurile de scoatere din circuitul forestier sunt finalizate în județul Cluj dar în Sălaj birocrația mai durează, fiind vorba de 90 de ha de pădure) și un punct unde se face descărcarea arheologică”, au scris cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Sectorul Nădășelu – Mihăiești – Zimbor – Poarta Sălajului va cuprinde 18 viaducte, 8 poduri, 7 pasaje, 35 de podețe, un nod rutier și două parcări de scurtă durată, în oglindă. Termenul de finalizare a lucrărilor, conform contractului, este 2023.