Autostrada Soarelui A2 are mari probleme cu starea carosabilului între Bucureşti şi Fundulea, gropi mari şi foarte mari apărând în urma acestei ierni între plăcile de beton de pe acest segment. Mare parte dintre ele nu sunt încă astupate, determinând şoferii să meargă pe banda a II-a, în timp ce şoferii de camioane sunt forţaţi să îşi pună în pericol maşinile şi viaţa abordând prima bandă, care arată ca după un bombardament.
În acest context, autorităţile CNADNR afirmă că lucrările de reparaţii complete ale acestui segment de autostradă vor fi amânate pentru toamna lui 2015, pentru a nu pune în pericol sezonul turistic. „Nu vor fi reparaţii în perioada în care există turism în floare, spre litoral. Vom avea grijă ca reparaţiile să fie după încetarea sezonului turistic, să înceapă undeva în septembrie, pe ambele sensuri. (…) Bucureşti – Fundulea este sectorul cu probleme, un sector care costă aproximativ 30-35 milioane euro ca reparaţii„, a spus şeful CNADNR, citat de Mediafax.
Mii de gropi de mărime considerabilă împânzesc tronsonul Bucureşti – Fundulea, pe ambele sensuri. Sursa foto.
Întrebat când vor fi finalizate lucrările, Neaga a spus că nu poate avansa un termen până când nu va fi finalizat studiul de fezabilitate al acestui proiect. Conform Mediafax, reprezentanţii CNADNR au declarat în urmă cu circa două săptămâni că lucrările de modernizare a tronsonului vor începe în primăvară şi vor continua inclusiv pe perioada verii. Anunţul a stârnit nemulţumirea multor şoferi, dar şi a hotelierilor de pe litoral.
„Am făcut reparaţii şi vom continua reparaţiile, dar vreau să vă spun că avem pregătit un proiect de reabilitare a acestui tronson, din beton de ciment. Avem toate aprobările necesare şi soluţia va fi pusă în aplicare în acest an. Va fi reabilitat acest tronson, de la Bucureşti la Fundulea, pe ambele sensuri. Soluţia aprobată este frezare cu 8 centimetri a betonului de ciment şi înlocuire cu asfalt„, a declarat, la 25 februarie, Florea Dascălu, şeful Direcţiei de Întreţinere Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din cadrul CNADNR. Reparaţiile vor costa între 22-35 milioane euro.
Şoferii speră însă că, până la intrarea în reabilitare completă a acestui tronson, autorităţile vor acoperi măcar gropile care prezintă deja un mare pericol la adresa vieţii şi integrităţii maşinilor celor care se deplasează între Bucureşti şi Fundulea.