Pe traseul lotului 4 este prevăzută şi construirea primul tunel montan de autostradă din România, la Momaia, cu o lungime de 1,35 kilometri. Nu mai puţin de 10 companii şi asocieri de companii sunt interesate să construiască acest tunel, cele mai multe fiind companii din Turcia. Potrivit CNAIR, constructorii care au depus oferte sunt:
1. Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Grecia;
2. Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS – Turcia;
3. China Railway 14th Bureau Group CO, LTD – China;
4. Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS – Constructii SA – Turcia;
5. Impresa Pizzarotti & C SpA – Italia;
6. Asocierea Kalyon Insaat Sanayi Ve Ticaret AS – Met-Gun Insaat Taahhut Ve Ticaret AS – Turcia;
7. Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Turcia;
8. Porr Construct – Austria;
9. Strabag – Austria;
10. Asocierea Rizzani de Eccher SpA – Tirrena Scavi SpA – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Limited Sirketi – Italia-Turcia.
„De la această dată începe procesul de evaluare, Comisia de Evaluare urmând a analiza ofertele în conformitate cu prevederile Documentaţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice”, anunţă Compania de Drumuri. Valoarea estimată a contractului este de 2.000.162.437 lei fără TVA, iar durata contractului este de 60 luni din care 16 luni perioada de proiectare şi 44 luni perioada de execuţie.
„De asemenea, perioada de garanţie a lucrărilor este de 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanţi până la un maxim de 10 ani”, anunţă CNAIR. Lungimea secţiunii 4, Tigveni – Curtea de Argeş este de 9,86 km, din care 1,35 km aferenţi tunelului Momaia. Puteţi vedea mai jos traseul viitoarei autostrăzi:
Ploaia de oferte pentru construirea lotului 4 se află în contrast cu situaţia sectorului adiacent, de la Curtea de Argeş la Piteşti (30,35 km) care a fost scos la licitaţie încă din 2017, fără să fie încă desemnat un câştigător. În schimb, lotul 1 al autostrăzii Piteşti-Sibiu (secţiunea Sibiu-Boiţa, de 13 km) a fost deja contractat în aprilie, urmând a fi construit de austriecii de la Porr Construct.