Autostrada Lugoj – Deva va fi deschisă circulaţiei, dar pentru unele maşini accesul va fi interzis pe anumite tronsoae. Mai mult, cele care vor putea circula pe autostrada Lugos – Deva vor avea restricţii severe de viteză pe anumite sectoare de drum.
CNAIR a solicitat expertului tehnic independent să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigaţiilor în teren pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361, potrivit unui comunicat al CNAIR remis Mediafax. Prestatorului expertizei, IPTANA SA, i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate şi executate, la nivel de performanţă, cu indicarea posibilităţii deschiderei traficului.
Potrivit concluziilor expertului, lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectaţi, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluţie, nu permit deschiderea traficului în condiţii de confort şi siguranţă, aşa cum stabilite prin regelementările tehnice în vigoare şi prin documentaţia de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.
În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulaţiei pe autostradă, s-a constatat că, la data inspecţiei preliminare, imprejmuirea prezintă vulnerabilităţi şi defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigaţii suplimentare pentru stabilirea soluţiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază a circulaţiei în regim de drum cu patru benzi de siguranţă, cu restricţii severe de tonaj şi viteză, astfel:
„Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Dej ne-au confirmat că vom putea da în circulaţie doar în condiţiile de restricţii impuse de experţi. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie să fie recepţionate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada să poată să fie utilizată. Totodată, aşteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigaţiilor şi analizelor efectuate de către specialişti, să fie identificate soluţiile de remediere a neconformităţilor din cauza cărora tronsonul nu a fost recepţionat”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR, citat în comunicat.
Totodată, expertul tehnic a concluzionat că deschiderea circulaţiei în regim de autostradă, cu restricţii de viteză şi tonaj, se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităţilor împrejurimii. De asemenea, maşinile cu masa mai mare de 7,5 tone vor avea interzis până la aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.
Având în vedere stadiul lucrărilor, sunt obligatorii inspecţii săptămânale ale tuturor construcţiilor şi instalaţiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor şi remedierilor conform soluţiilor stabilite în expertiză, relatează sursa precizată.