Autostrada de Centură A0 – CNAIR a desemnat câştigătorul pentru lotul 1

Autor: Mihai Morcovescu 22 oct. 2021 Știri auto
Autostrada de Centură A0 – CNAIR a desemnat câştigătorul pentru lotul 1

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – RETTER Projectmanagement a câştigat contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 din Autostrada de Centură A0 – București-Nord. Tronsonul are o lungime de circa 17,5 kilometri și va face legătura între A0 Sud aproape de A1 și intersecția cu DN1.

Valoarea contractului este de aproximativ 815 milioane de lei fără TVA, iar durata acestuia se întinde pe durata a 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, iar restul de 22 de luni va fi execuţia propriu-zisă a lucrărilor. Perioada de garanţie este de 10 ani.

Atribuirea contractului vine la mai bine de un an după ce contractul fusese atribuit ultima oară către firma turcească „Nurol”, aceeași care câștigase licitația și în primă fază. Ambele atribuiri făcut de CNAIR au fost, însă, întoarse de către instanțele de judecată după depunerea contestațiilor.

Licitația pentru lotul 1 al Centurii București-Nord a fost lansată în vara anului 2019, valoarea estimată fiind de circa 842 de milioane de lei. În luna septembrie au fost depuse oferte de 11 firme de construcții din Turcia și din China.

Firma „Impresa Pizzarotti”, care are sediul în județul Sibiu, este este una din cele mai cunoscute firme la nivel național în domeniul construcțiilor de infrastructură și cea care a construit Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda (A10), în lungime de 17 kilometri.

Traficul pe acest tronson a fost deschis în etape în luna decembrie 2020. Început în anul 2014, contractul nu este, însă, nici în momentul de față finalizat.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: CNAIR


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide