Autostrada A7: un singur constructor va lucra de la Buzău până la Pașcani. Ce șanse sunt să fie respectat termenul de finalizare stabilit pentru 2026
Pe Autostrada A7 de la Ploiești până la Pașcani sunt 13 tronsoane cu finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și după rezolvarea unor contestații majoritatea lucrărilor vor fi făcute de Grupul UMB.
Constructorul român avea deja parafate contractele pentru șapte loturi și după respingerea unor contestații a mai primit alte trei tronsoane.
În 2026 trebuie să avem autostradă de la București la Pașcani
Pentru Autostrada A7 denumită și Autostrada Moldovei autoritățile au obținut finanțare prin PNRR, dar acest proiect major de infrastructură trebuie finalizat până în anul 2026 pentru a o obține sumele alocate de Bruxelles.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestațiile formulate de compania Danlin pentru trei loturi ale Autostrăzii A7 de la Bacău-Pașcani și astfel Grupul UMB va lucra pe 10 loturi, susține Asociația Pro Infrastructură.
UMB are parafate contractele pe toate cele 7 bucăți din A7 Buzău-Bacău: 178,34 kilometri cu 10,75 miliarde lei fără TVA și termene de execuție 20 luni (capetele de la Buzău și Focșani), 26 (sectoarele din centru pe Buzău-Focșani) și respectiv 30 luni pe Focșani-Bacău.
Acum acestora li se adaugă restul de 3 tronsoane pe Bacău-Pașcani cu o lungime 77,39 kilometri și un termen de execuție de 30 luni.
UMB își trece în cont toți cei 255,735 kilometri pe A7 între Buzău și Pașcani împărțiți în 10 loturi. În total, cu proiectele mai vechi, grupul din România adună 409 kilometri de autostradă și drum expres.
Cu excepția ciotului A1 Margina-Holdea de 13 km (11 luni proiectare plus 34 de lucrări), UMB trebuie să livreze tot portofoliul de aproape 400 kilometri în următoarele 11-34 de luni, luând în considerare pașii birocratici rămași de efectuat.
Autostrada A7 trebuie să ajungă până la Siret
Tronsoanele de la Pașcani la Suceava și până la Siret, la granița cu Ucraina, au fost prinse spre finanțare prin fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Transport 2021-2027.
În prezent, cele două tronsoane Pașcani – Suceava și Suceava – Siret sunt în faza de realizare a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic. Contractele de SF+PT au fost semnate în 2020 cu Search Corporation (valoare 22 mil lei), iar termenul de finalizare a fost recent mutat spre finalul anului 2023, se arată într-un material publicat de hotnews.ro.
În prezent, studiul de trafic a determinat că de la Pașcani până după Suceava (la intersecția cu DN2H spre Rădăuți) drumul de mare viteză ar urma să se construiască la nivel de autostradă, iar de la DN2H până la Siret (circa 29km) ar urma să fie drum expres. Cu toate acestea, în contextul creșterii fulminante a traficului spre și dinspre Ucraina se lucrează în prezent la determinarea dacă și această porțiune să fie construită din start la nivel de autostradă.