Autostrada A10 Sebeș Turda are un nou termen de finalizare
Tronsonul 1 din autostrada A10 Sebeș Turda – cel care se întinde între Sebeș și Alba Iuia – fost inaugurat în urmă cu o săptămână, dar utilitatea acestuia este diminuată drastic fără segmentul adiacent, care leagă Alba Iulia de Aiud. Termenul de finalizare al lotului 2 din autostrada A10 Sebeș Turda a fost anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Prezent la inaugurarea lotului 1 al autostrăzii Sebeș Turda, ministrul Transporturilor a avansat o dată de finalizare pentru sectorul adiacent. Acesta este critic pentru traficul rutier din nord vestul țării. Potrivit lui Lucian Bode, noul termen de finalizare a lotului doi al autostrăzii Sebeș-Turda este sfârșitul lunii mai 2021. Este departe de promisiunile premierului Ludovic Orban, care promitea același rezultat până în noiembrie 2020.
Lotul 2 din autostrada A10, între Alba Iulia (Sântimbru) și Aiud, de 24,25 km, este la stadiu de 78%, iar autoritățile estimează că lucrările vor fi finalizate și se va da în circulație anul viitor în primăvară. Potrivit lui Lucian Bode, lotul 2 al autostrăzii „nu reprezintă o mândrie nici pentru CNAIR, nici pentru constructor”.
Autostrada A10 Sebeș Turda: De ce nu putem circula pe ea, așa cum a promis premierul Orban
Contractul, cu o valoare de 549,33 milioane de lei, a fost atribuit companiei Aktor (Grecia), care ar fi trebuit să finalizeze lucrările în octombrie 2016. În luna iulie, constructorul promitea că va termina construcția acestui tronson înainte de 30 noiembrie.
La începutul lunii noiembrie, însă, stadiul lucrărilor abia se apropia de 80%. Asociația Pro Infrastructură estima că vom putea circula pe această secțiune de autostradă „din a doua jumătate a anului viitor” – o estimare mai conservatoarea decât cea a ministrului Bode.
Lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș Turda, care leagă Sebeș de Alba Iulia, a fost inaugurat pe 3 decembrie. Cei 15 kilometri deschiși circulației vineri au marcat depășirea bornei de 900 de kilometri de autostradă în România. Chiar și așa, deschiderea circulației s-a făcut înainte ca lucrările să fie complet finalizate. La fel s-a întâmplat și pe primii kilometri din Autostrada Moldovei (A7), care a fost deschisă circulației doar pentru a distruge mașinile mai multor șoferi.