Autostrada A1 Sibiu – Pitești: ritm susținut pe lotul 1, blocaj pe lotul 4
Autostrada A1 Pitești – Sibiu intră în linie dreaptă, cu un ritm susținut al lucrărilor pe lotul 1, Sibiu – Boița. În schimb, pe lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș se înregistrează un blocaj, după ce instanța a dat câștig de cauză chinezilor care fuseseră excluși inițial de la licitație.
Compania austriacă Porr face o treabă excelentă pe lotul 1 al autostrăzii Sibiu – Pitești și ar fi trebuit să înceapă lucrările în curând pe lotul 4. Segmentul cuprins între Tigveni și Curtea de Argeș s-a blocat, după ce o decizie în instanță a dat peste cap planurile companiei naționale de autostrăzi. Este un segment de numai 10 kilometri, dar care acum joacă rol de cuiul lui Pepelea în planurile autostrăzii.
Compania de Administrare a Infrastructurii atribuise, inițial, contractul austriecilor de la Porr, care au cerut 1,67 miliarde de lei pentru realizarea în cinci ani a celor 10 kilometri de șosea rapidă. Decizia CNAIR a fost contestată de cei de la China Railway, iar Curtea de Apel le-a dat dreptate chinezilor. Firma din Asia fusese exclusă de la licitație deoarece nu a menționat nimic în documentația depusă de problemele avute în Georgia cu Banca Mondială și nici despre faptul că a ajuns astfel timp de trei ani pe lista neagră a instituției financiare.
Autostrada A1 Sibiu – Pitești: ritm susținut pe lotul 1. Austriecii construiesc un viaduct spectaculos
Austriecii de la Porr, care construiesc cei 13 kilometri dintre Sibiu și Boița, au realizat deja 40% din lucrări. Punctul nevralgic al acestui tronson este viaductul de la kilometrul 12 (Tălmaciu), un pod în consolă, tehnică mai rar folosită la noi.
„Calea de rulare va fi o succesiune de curbe largi, oferind șoferilor o vedere frumoasă atât a viaductului, cât și a munților Făgăraș în fundal. Dezavantajul este durata foarte lungă de execuție. Compromisul care sperăm să devină realitate este deschiderea pe un singur fir (semi-profil) a acestui viaduct în toamna anului 2022, împreună cu restul celor 13 km ai tronsonului, astfel încât șoferii să scape de coșmarul tranzitării zonei Tălmaciu-Veștem”, notează Asociația Pro Infrastructură pe pagina sa de Facebook.
În această vară vor intra în teren și italienii de la Astaldi, care vor construi cei 30 de kilometri ai lotului 5, dintre Pitești și Curtea de Argeș. Segmentul de autostradă pe Valea Oltului, de la Sibiu la Piteşti, va avea o lungime de 123 kilometri. Autostrada e împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti.