În special producătorii de maşini premium îşi echipează vehiculele cu sisteme multimedia avansate, care permit conectarea la internet, precum şi aplicaţii speciale dedicate facebook şi twitter.
Lucruri care, pe cât de tentant sună pentru tinerii potenţiali clienţi, pe atât de periculos sunt percepute de cei care se ocupă de siguranţa rutieră, adică specialiştii Departamentului de Transporturi din SUA.
Secretarul general al transporturilor, Ray LaHood, consideră că e nevoie de o campanie similară cu cele folosite până acum pentru a-i determina pe şoferi să nu mai folosească telefoanele în timpul condusului.
Principial, autorităţile vor de la producătorii de echipamente multimedia pentru maşini să realizeze sisteme optimizate, astfel încât atenţia de la drum să nu fie distrasă mai mult de două secunde, iar folosirea taskurilor mai importante să poată fi realizată doar cu maşina pe loc, nu în mers.
Producătorii auto nu au întârziat cu reacţiile – de înţeles, din moment ce investiţiile de până acum pentru integrarea internetului în maşini sunt foarte mari. Prin urmare, aceştia susţin că statisticile NHTSA (autoritatea în materie de siguranţă rutieră în SUA) arată că 98% dintre accidentele cauzate de distragerea atenţiei nu au legătură cu sistemele multimedia.
În plus, constructorii auto atrag atenţia că limitarea utilizării sistemelor integrate în maşini va duce la creşterea pericolului, deoarece şoferii, în special cei tineri, vor fi tentaţi să folosească mai mult smartphone-urile personale, care reprezintă o cauză importantă a accidentelor fatale în acest moment.
Voi ce credeţi:
AR TREBUI INTERZISĂ UTILIZAREA INTERNETULUI ÎN MAŞINI?