Un draft al Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), discutat vineri la Cotroceni de preşedintele Iohannis şi mai mulţi membri ai guvernului cuprinde mai multe investiţii în lucrări publice, printre care şi autostrăzi şi noi linii de metrou, informează G4Media.
Cea mai mare parte a draftului detaliază obiectivele de investiţii în mari lucrări publice, dar şi în sprijinirea sectorului privat.
Pilonul 1: 21,4 mld. euro – Investiţii în infrastructură şi în eficienţa energetică
Pilonul 2: 6,5 mld. euro – Servicii publice, dezvoltare urbană şi patrimoniu (educaţie, sănătate, mobilitate urbană, regenerare urbană)
Pilonul 3: 5,085 mld euro – Competitivitate economică, digitalizare şi rezilienţă Investiţii de 9,27 miliarde euro în transport: rutier, feroviar, metrou
Rutier: – 416,18 km de autostradă şi drumuri expres cu un buget estimat de 3,54 mld. Euro; – 546,45 km de Variante Ocolitoare şi drumuri de legătură la reţeaua primară cu un buget estimat de 760 mil. Euro, scrie G4Media.ro
Autostrada Lugoj-Deva (Sector E + rest sector D): 330 milioane euro, 13,5 km
Autostrada de centura Nord Bucureşti: 960 milioane euro, 49,6 km
Autostrada Ploieşti – Buzău: 380 milioane euro, 65 km
Autostrada Buzău – Focşani: 420 milioane euro, 72 km
Autostrada Focşani – Bacău: 640 milioane euro, 109,3 km
Autostrada Bacău – Paşcani + Legătura la Piatra Neamţ: 865 milioane euro, 81,2 km
Autostrada Paşcani – Suceava – Siret: 638 milioane euro, 101,5 km
Autostrada Transilvania (cu Meseş P. Sălaj.-Nuşfalău) + Pachet conectivitate Cluj (Gilău – Apahida): 2,17 miliarde euro, 170,72 km
– 234,47 km de cale ferată modernizată/ electrificată cu un buget estimat de 2,8 mld. Euro; – 39 unităţi de material rulant achiziţionate cu un buget estimat de 350 mil. Euro;
Metrou
– 11,35 km de magistrală nouă cu un buget estimat de 1,08 mld. Euro;
– 50 unităţi de material rulant achiziţionate cu un buget estimat de 500 mil. Euro;
M4 – Gara de Nord – Progresu: 1,7 miliarde de euro
M6 – Linia de metrou 1 Mai – Otopeni (NORD) – 621 miliarde euro
M1 – Metrou Cluj-Napoca: un miliard euro
Trenuri Metrou Bucureşti (50 buc.): 500 milioane euro
Sursă: G4media via Adevadul.ro