„S-a terminat cu autovehiculele diesel“, a anunţat comisarul european Elzbieta Bienkowska în cadrul unui interviu recent acordat Bloomberg.
„Cred că în câţiva ani acestea vor dispărea complet. Este o tehnologie care aparţine trecutului.“
Scandalul Dieselgate ar putea ajuta Uniunea Europeană să se pregătească pentru o revoluţie tehnologică în sectorul transportului rutier, scrie Ziarul Financiar.
Europa încearcă să-şi păstreze poziţia de lider pe piaţa mondială a autoturismelor în faţa competiţiei venite din partea SUA şi a Chinei, care reprezintă aproximativ jumătate din vânzările de autovehicule electrice.
Subiectul autovehiculelor diesel este unul mai delicat din punct de vedere politic în Europa pentru că aproximativ jumătate din autovehiculele din regiune folosesc dieselul şi pentru că multe state membre au probleme în respectarea ţintelor legate de mediu.
Săptămâna trecută, guvernele UE au susţinut o revizuire a reglementărilor privitoare la autorizarea modelelor auto în cadrul blocului.
Comisia Europeană a câştigat dreptul de a amenda producătorii auto cu până la 30.000 de euro per autovehicul cu probleme şi să ceară rechemări în service ca parte a unei supervizări mai centralizate a pieţei.