Autorităţile din SUA sunt pe cod roşu, proprietarii nu se mai urcă în maşini
Nici nu s-a lansat bine noul Santa Fe că producătorii coreeni se văd nevoiţi să accepte unul dintre cele mai ciudate vicii de producţie din istoria brand-ului, poate şi din cea a industriei auto. Dacă am auzit până azi tot felul de probleme, ba că maşinile se aprind în mers, ba de hibe la sistemul de frânare, la airbag-uri, la punerea contactului sau la celebrele covoraşe, asta chiar e o surpriză.
Cei care au maşini Santa Fe fabricate în 2018 ar trebui să caşte ochii la acest articol, dar şi la volan. Hyundai a declanşat rechemarea după un raport al NHTSA ( National Highway Traffic Safety Administration ) care spune că, în timpul mersului, poţi să rămâi cu volanul unui Hyundai Santa Fe în mână. Literalmente. Autonews spune că ansamblul în care e cuprins volanul se poate rupe în timpul manevrării maşinii. Astfel, volanul se poate detaşa de coloana de direcţie.
Producătorul Hyundai dă vina pe furnizorul de subansamble pentru acest defect pentru că niciun alt model Hyundai sau Genesis (brand-ul premium) nu are instalat ansamblul de direcţie din reclamaţie. Pe lista de atenţie maximă sunt maşinile Hyundai Santa Fe făcute din iunie până în decembrie în Coreea de Sud, modelele Santa Fe Sport făcute la uzina din Alabama între iulie şi octombrie şi cele făcute la uzina din Georgia din august până în octombrie.
În total sunt 43.491 de modele rechemate în service de către marca Hyundai. Alte 8.456 de maşini cu aceleaşi defecte, ale aceluiaşi producător, sunt rechemate în Canada. Hyundai a adăugat că nu a primit nicio reclamaţie pentru vreun accident sau, mai rău, pentru vreo rănire a vreunui pasager de pe urma acestei probleme. Un şofer american a spus însă că a rămas cu volanul în mână. Omul era parcat şi, în timp ce s-a aplecat după portofel, s-a sprijinit pe volan, iar volanul s-a detaşat de coloana de direcţie. Proprietarii Santa Fe-urilor care sunt motiv al rechemării vor fi notificaţi de la jumătatea lunii ăsteia, iar service-urile vor înlocui tot ansamblul de direcţie, fără alte cheltuieli. Noul Santa Fe a fost arătat şi la Geneva, la Salonul Auto Internaţional 2018.
Autor Alexandru Banu