Triada germană Audi – BMW – Mercedes-Benz este tot timpul în centrul atenţiei când vine vorba de vânzări, cei trei grei făcând eforturi foarte mari pentru a vinde din ce în ce mai multe maşini, în ciuda crizei.
Dacă în Europa lucrurile tergiversează, în alte părţi ale lumii situaţia e mai roză. Aşa încât lupta pentru supemaţia pe plan mondial se duce lună de lună, iar jumătatea lui 2013 este un moment bun pentru fiecare să se laude cu bilanţul excelent.
Pentru a nu mai menţine suspansul, vom spune doar că, în perioada ianuarie-iunie 2013, BMW a depăşit Audi ca vânzări pe plan mondial. Marca din Munchen a vândut un total de 804.248 de maşini (+7,7% faţă de primele 6 luni din 2012), în timp ce marca din Ingolstadt se mulţumeşte cu numai 780.500 de maşini (+6,4% faţă de primele 6 luni din 2012).
Pentru BMW, piaţa cea mai bună rămâne Asia, unde au fost comercializate peste 270.000 de exemplare, din care peste 180.000 doar în China – unde BMW a crescut cu 15% faţă de aceeaşi perioadă din 2012.
Audi stă cel mai bine ca vânzări tot în Asia, cu un total de 270.000 de exemplare, însă în China vinde mai bine decât BMW: 228.000 de exemplare, în creştere cu 17,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2012.
O altă piaţă importantă pentru cei doi constructori este SUA, unde BMW a înregistrat o creştere de 9% faţă de 2012, cu un număr de peste 172.000 de exemplare. Audi, în schimb, a vândut doar 74.000 de exemplare, ceea ce, totuşi, reprezintă o creştere de 14% faţă de 2012.
Pe plan european, ambii constructori sunt în scădere faţă de primele 6 luni din 2012: BMW a vândut puţin peste 436.000 de exemplare (regres de 0,1%), în timp ce Audi a comercializat circa 383.000 de maşini (regres de 2,5%).
Pentru BMW, această primă jumătate a anului 2013 mai reprezintă un prilej de laudă, deoarece este cel mai bun rezultat înregistrat de marca germană în primele 6 luni ale unui an… (comentariile vă aparţin)