A venit momentul să ne luăm în sfârșit la revedere de la Audi TT.
Prezentat inițial în avanpremieră la Salonul Auto de la Frankfurt din 1995, modelul din primă generație a fost pus în vânzare trei ani mai târziu, sub formă de coupe, iar în 1999 a fost lansat un roadster.
După aproape 26 de ani de producție și trei generații mai târziu, ultimul TT (Tourist Trophy) a ieșit de pe linia de asamblare de la uzina Audi din Györ, Ungaria, scrie Motor1.com.
Din 18 februarie 1998 până la 10 noiembrie 2023, firma cu cele patru inele a asamblat un total de 662.762 de vehicule ale modelului TT. Ultimul exemplar este un TTS Coupe cu motorul turbo pe benzină de 2,0 litri și tracțiune integrală Quattro, motor împărțit cu S3.
TTS este propulsat de un motor TFSI de 2,0 litri cu patru cilindri care producea 315 CP (235 kW). Acest lucru îl face a doua cea mai puternică versiune a celei de-a treia generații TT bazată pe platforma MQB, după modelul de performanță RS dotat cu motorul de 2,5 TFSI cu cinci cilindri și 394 CP.
Chiar dacă producția s-a încheiat definitiv, TT este încă disponibil pentru achiziționare atât timp cât mai există stocuri. Într-o lume auto dominată de crossovere și SUV-uri, este un miracol că TT a reușit să supraviețuiască timp de un sfert de secol.
Într-o postare pe Instagram, Audi a marcat finalul asamblării lui TT printr-o mică ceremonie, fiind înconjurat de predecesori ai săi.
Diferite ediții finale ale modelului au fost dezvăluite de la începutul acestui an până în prezent. Nu știm dacă producătorul german va readuce vreodată TT-ul pe piață, dar dacă o va face, nu există nicio îndoială că acesta va fi echipat cu un sistem de propulsie complet electric, deoarece Audi intenționează să lanseze doar modele complet electrice din 2026.
View this post on Instagram