Audi RS Q e-tron a câștigat Abu Dhabi Desert Challenge

Autor: Marius Vișan 25 mart. 2022 Știri auto
Audi RS Q e-tron a câștigat Abu Dhabi Desert Challenge

Audi a scris din nou istorie în motorsport, cu o nouă inovație tehnică: după prima participare în raliu a noului Audi RS Q e-tron, la Raliul Dakar din ianuarie, care s-a finalizat cu patru victorii în etape ale prototipului electric, Audi RS Q e-tron a reușit acum deja prima sa victorie la general, deși este abia a doua oară când participă la vreun raliu.

Stéphane Peterhansel și Edouard Boulanger sunt cei care au câștigat a doua rundă a Campionatului Mondial de Raliu FIA. Francezii și-au asigurat victoria la Abu Dhabi cu un avantaj de 29,49 minute.

Este deja a opta oară când lui Stéphane Peterhansel îi este înmânat trofeul Abu Dhabi Desert Challenge, din 1996, de când a început să participe la acest raliu. Pentru marca Audi este o premieră. Echipa francezilor, compusă din pilotul de 56 de ani și co-pilotul său Edouard Boulanger, a condus permanent raliul din deșert, încă din prima etapă. „Felicitări pentru Stéphane și Edouard, precum și pentru întreaga echipă Audi Sport și partenerul Q Motorsport.

Ei au reușit astfel un succes revoluționar pentru inovația noastră,” a explicat Julius Seebach, Directorul General Audi Sport GmbH și responsabil pentru activitățile de motorsport ale mărcii Audi. „Am dezvoltat Audi RS Q e-tron în timp record. Iar acum, este prima dată în istorie când un automobil electric a câștigat un raliu în deșert. Sunt foarte mândru.

Victorie istorică în deșert la volanul lui Audi RS Q e-tron

O victorie deja de la al doilea start în concurs și, mai mult, o victorie împotriva celor mai buni doi concurenți de la Raliul Dakar din ianuarie, câștigătorul Nasser Al-Attiyah și campionul mondial deținător de recorduri și câștigător la Monte Carlo, Sébastien Loeb. Este, deci, un rezultat extraordinar pentru Audi. Este, de asemenea, fantastic că mașina noastră a câștigat acum, în condiții și mai dificile decât cele din ianuarie.”

Cel puțin doi factori au îngreunat considerabil condițiile: temperaturi mult mai mari de la exterior, de peste 40 de grade Celsius la umbră și valori chiar și mai mari în deșert, cu rezistența la rulare mărită în nisipul moale, ceea ce a dus circuitele de răcire la limite, după cum era, de altfel, și de așteptat.

Totuși, automobilul s-a demonstrat a fi fiabil, funcționând în permanență bine, cu sistemul său alternativ de propulsie ce combină trenul de rulare electric cu o baterie de înaltă tensiune și un convertor de energie extrem de eficient. Audi RS Q e-tron a parcurs întreaga distanță fără probleme. Raliul acesta a fost foarte diferit față de cel de la Dakar, de asemenea, în ceea ce privește aspectele geologice: cele cinci etape de în total peste 1.800 kilometri au fost caracterizate de porțiuni lungi și imprevizibile de dune. „Nu a fost simplu să găsim ritmul potrivit, pe dunele uneori foarte înșelătoare,” a povestit Stéphane Peterhansel. „Am ales ritmul potrivit, însă, și nu ne-am asumat prea multe riscuri. Și de această dată, a fost o reală plăcere să pilotez Audi RS Q e-tron.” Exemplul concurenților a arătat cât de complicat a fost terenul: deja din prima zi, Nasser Al-Attiyah și Sébastien Loeb și-au pierdut deja toate șansele de a obține un rezultat bun la general, din cauza avariilor de la mașinile lor.

Pana de anvelopă din a doua zi a fost însă singura oprire neplanificată a echipei Audi Sport

Aceasta a redus avantajul de 9,30 minute de după prima etapă la 7,49 de minute. Și din a treia etapă, Peterhansel/Boulanger și-au crescut în permanență avantajul. „Am învățat din nou multe pentru acest proiect atât de tânăr,” a declarat Sven Quandt, director general și șef de echipă Q Motorsport. „Pe de o parte, a fost un test pentru noi, dar pe de altă parte a fost vorba și de obiectivele sportive.

Prima victorie este, desigur, un moment foarte special. Temperaturile mai ridicate și porțiunile lungi de dune au reprezentat un plus de dificultate față de Raliul Dakar. Cu atât este mai minunat că Audi RS Q e-tron a funcționat fără cusur și că acest sistem electric de propulsie și-a demonstrat fiabilitatea chiar și în cele mai dure condiții.”

După acest prim succes istoric al noului Audi RS Q e-tron, echipa Audi Sport continuă dezvoltarea acestui prototip și se pregătește în paralele, de asemenea, pentru următorul eveniment. Raliul Andaluzia este trecut în agenda echipei pentru perioada 6-12 iunie. În sudul Spaniei, echipa va avea de parcurs la mijlocul acestui an o etapă de calificare, plus cinci etape de câte 200 până la 300 de kilometri fiecare.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Tags:

Sursa foto: Audi


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide