Transmisia manuală se află într-o moartea lentă, aceasta fiind înlocuită treptat cu cutia de viteze automată. Cea mai nouă „lovitură” vine de la Audi SUA, care a anuţat că în 2019 modelele A4 şi A5 de peste ocean, vor fi oferite doar transmisii automate.
Motivul pentru care Audi renunţă la cea de-a treia pedală este cererea mult prea mică a clienţilor din Statele Unite. Rapoartele arată că doar cinci procente dintre cumpărătorii din Statele Unite ale Americii au optat pentru maşini cu transmisie manuală.
Audi nu este singura companie care ia această decizie. Lamborghini a renunţat să ofere transmisii manuale pe Gallardo şi nu le-a oferit niciodată pe Huracan – cu atât mai puţin pe Aventador sau pe noul Urus.
Bentley şi Bugatti nu oferă nici ele manuale – însă Porsche este contra curentului, dezvoltând un nou model de transmise manuală cu şapte trepte pentru 911.
Volkswagen continuă să ofere versiuni manuale pentru Golf şi Jetta.
Mercedes-Benz a eliminat opţiune manuală în SUA cu câţiva ani în urmă, după ce a rebranduit SLK ca SLC.
BMW, totuşi, continuă să ofere transmisia manuală pe modele din seria 2, 3, 4 şi 6. La fel ca şi Jaguar pe F-Type.