Audi prezintă noua generație SQ5 TDI. Un mix sportiv între design și tehnologie – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 14 nov. 2020 Știri auto

Noul Audi SQ5 TDI are acum un design mai impresionant. Sub capotă se află motorul diesel V6 de 3 litri generează 251 kW (341 CP). Designul mai tăios subliniază caracterul dinamic al SUV-ului sport și poate fi rafinat cu blocurile optice spate cu noua tehnologie digitală OLED, ce sunt oferite opțional pentru modelul Q5 din vârful gamei.

În noua sa versiune actualizată, Audi SQ5 TDI se face remarcat printr-un aer și mai robust. Lamelele verticale adaugă structură vizuală prizelor de aer laterale din bara de protecție frontală. Grila Singleframe octogonală de la radiator este un detaliu de design specific modelelor din gama S, iar secțiunile octogonale mari ce imită fagurele sunt unite prin benzi filigrane. Finisajul lor este de aluminiu, la fel ca cel de la lamele și prizele de aer.

Audi include farurile LED în echiparea standard și oferă opțional farurile Matrix LED cu controlul automat al luminilor de drum și lumini de semnalizare dinamice. În partea din spate, designerii au integrat o bandă din aluminiu mat în partea de jos a barei de protecție. Dedesubt sunt situate inserțiile difuzorului și cele patru terminații ovale cromate ale sistemului de evacuare. Clienții pot alege dintre nouă culori pentru exterior, iar pachetul de design negru opțional adaugă accente sportive.

În versiunea sa cea mai recentă, motorul V6 de 3 litri furnizează 251 kW (341 CP) și un cuplu de 700 Nm. Sprintul de la 0 la 100 km/h are loc în 5,1 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

SUV-ul sport poate rula liber timp de până la 40 de secunde cu motorul oprit

Motorul 3,0 TDI introduce două tehnologii ce reduc consumul și optimizează răspunsul motorului. Este vorba de sistemul mild hybrid (MHEV) de 48 volți ce integrează un alternator cu curea (BAS), o baterie litiu-ion ce stochează energie de rezervă și un convertorul de tensiune de 48/12 volți. Când automobilul își reduce viteza, sistemul MHEV recuperează până la 8 kW.

SUV-ul sport poate rula liber timp de până la 40 de secunde cu motorul oprit, după care puternicul starter BAS repornește în mod confortabil autoturismul. Sistemul MHEV are potențialul de a reduce consumul de combustibil cu până la 0,7 litri per 100 de kilometri.

A doua tehnologie este compresorul electric (EPC) ce intervine cu suport ori de câte ori fluxul gazelor de evacuare furnizează energie insuficientă pentru antrenarea turbosuflantei. Motorul electric compact, ce face, de asemenea, uz de sistemul compact de 48 de volți accelerează în aproximativ 300 de milisecunde volantul compresorului EPC la 65.000 rpm. EPC este folosit acum mai frecvent și pe un interval mai larg, susținând astfel un răspuns mai spontan al motorului la demaraj, precum și la accelerarea de la turații reduse.

Transmisia este asigurată de o cutie tiptronic cu 8 trepte ce schimbă rapid și confortabil treptele și a cărei strategie a fost adaptată la motorul modificat. Când SQ5 TDI rulează liber cu motorul oprit, se deschide cuplajul în angrenajul central și întrerupe fluxul de putere.

Un mix sportiv de negru și gri: interiorul

SQ5 TDI este finisat în negru sau gri închis, rafinat cu praguri din aluminiu iluminate ce poartă emblemele S. Scaunele sport ajustabile electric dispun, de asemenea, de embleme S embosate și de trei variante opționale de tapițerie. Combinația din piele/piele sintetică este oferită ca dotare standard, iar opțional clienții pot comanda și tapițeria din piele și material Diamica, inclusiv emblema S. Noul material Dinamica din microfibră este realizat în cea mai mare parte din plastic reciclat și înlocuiește materialul Alcantara. O altă opțiune este pielea fină Nappa cu model în romburi și finisaj Roșu Magma. Scaunele și volanul sunt rafinate cu cusături contrastante. Opțional este oferită și o funcție de masaj cu 3 programe diferite și ventilarea scaunului. Inserțiile decorative din aluminiu sunt incluse în dotarea standard. Ca alternativă, clienții pot opta pentru două versiuni de decor din carbon sau pentru decorul Piano.

Varianta Plus a banchetei poate fi mutată în lateral și are spătarele ajustabile ca înclinare. Portbagajul în configurația de bază poate transporta 520 litri de bagaje, capacitate ce poate fi extinsă la 1.520 litri cu spătarele banchetei rabatate. Hayon acționat electric, pragul din oțel inoxidabil de la portbagaj și barele din aluminiu de pe plafon sunt, de asemenea, dotări standard. SUV-ul poate tracta remorci cu masa de până la 2,4 tone (cu frâne, înclinație de 12%).

Sistemul de operare, sistemul de infotainment și Audi connect

MMI touch display cu diagonala de 10,1 inci este un element central al platformei modulare de infotainment MIB 3 și servește ca interfață de introducere a datelor și de control, precum și ca afișaj. Ecranul este situat pe mijlocul panoului de instrumente. Sistemul de comandă vocală în limbaj natural și volanul multifuncțional sunt variante adiționale de comandă. Display-ul de 12,3 inchi oferă trei layou-uri diferite: Dinamic, Sport și Clasic. Audi oferă opțional și un display head-up.

Modelul actualizat Audi SQ5 TDI va fi produs la fabrica din San José Chiapa, Mexic.

Galerie foto

Audi prezintă noua generație SQ5 TDI
Audi prezintă noua generație SQ5 TDI

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Tags:

Sursa foto: Audi


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide