Această nouă tehnologie de la Audi duce motoarele common-rail într-o altă dimensiune. Inginerii de la Audi au introdus măsuri inovatoare pentru noile generatii TDI: un nou sistem de injecţie common-rail, cu injectoare piezoelectrice şi cu o presiune crescută la 2000 bar, un sistem mult mai eficient pentru recircularea gazelor de evacuare, precum şi un sistem de turboalimentare optimizat.
Cea mai importantă inovaţie este prezenţa în premieră mondială a senzorilor din camera de ardere, care contribuie la imbunataţirea proceselor de ardere din cilindru, astfel motoarele TDI îndeplinind deja viitoarele norme de poluare Euro 5.
În anul 2008, Audi îşi va utiliza noua tehnologie pentru un motor V6 de 3,0 litri, cu o putere de 240 CP şi un cuplu de 500 Nm, care urmează să echipeze noul Audi A4, dar şi SUV-ul Q7, caz în care cuplul va avea o valoare de 550 Nm. Oficialii anunţă un consum extrem de scăzut, iar emisiile de oxid de azot au fost reduse cu 90% faţă de normele actuale.