Audi şi-a înnoit gama de modele A8, A7 şi A6 în decursul unui an, încununându-şi portofoliul cu un nou model: Audi Q8.
Designul luminilor noii clase de talie mare reprezintă o sinteză a designului şi tehnologiei. Pentru prima dată, designul implementează lumina în mişcare. La deschiderea şi închiderea automobilului, secvenţele luminoase personalizate ale farurilor şi blocurilor optice din spate subliniază, de fiecare dată, caracterul special al fiecărui model. Audi A8, A7 şi Q8 au fiecare câte un bandou aplicat pe întreaga lăţime a părţii din spate.
La interior, şoferul şi pasagerii beneficiază de un design simplificat, caracterizat de bandourile de design mari, cu aspect de panou negru. Designul interior clar, simplu şi orizontal creează senzaţia de spaţiu interior generos. La A8 şi Q8, aranjamentul panoului de instrumente este simetric, iar la A7 şi A6 este îndreptat spre şofer, iar interfaţa cu utilizatorul este încadrată de aluminiu şi divizată în „insule individuale de operare”. Iluminarea reglabilă de la interior, precum pachetul de iluminarea ambientală/contour care permite selectarea a 30 de culori, subliniază atmosferă futuristă, specifică unui lounge.
Noua clasă Audi de talie mare are la bază un concept coerent de digitalizare, cu sistemul de comandă MMI touch response, îmbinând forma şi funcţia în manieră optimă. Înlocuind numărul mare de butoane şi comutatoare, cele două ecrane centrale de înaltă rezoluţie de pe consola centrală permit şoferului să controleze aproape toate funcţiile automobilului. Operarea se face intuitiv, similar cu cea a unui smartphone.
Clasa Audi de talie mare este inovatoare şi în ceea ce priveşte motoarele. Pentru a spori confortul şi eficienţa, toate modelele sunt echipate, în dotarea standard, cu tehnologie micro-hibridă (MHEV – mild hybrid electric vehicles).
Motoarele cu şase şi opt cilindri fac uz de un sistem MHEV de 48V, iar cele cu patru cilindri de un sistem de 12V. Sistemul de 48V are la bază un alternator cu curea, care reporneşte instantaneu şi cursiv motorul cu ardere internă. Totodată, acesta extinde utilizarea sistemului start-stop până la 22 km/h. Între 55 şi 160 km/h, modelele de talie mare pot rula liber cu motorul cu ardere internă oprit. Unitatea de control a sistemului de propulsie decide care este cea mai bună strategie. Bateria litiu-ion, integrată în spate, stochează energia recuperată şi o direcţionează către consumatorii auxiliari, precum sistemul de aer condiţionat sau pompa de ulei a transmisiei. Astfel, la condusul efectiv în trafic sunt posibile economii de combustibil de până la 0,7 litri. Sistemul MHEV de 12V al motoarelor cu patru cilindri, folosit pentru modelele A7 şi A6 reduce consumul cu până la 0,3 litri. Bateria litiu-ion compactă este instalată în faţă la aceste variante.
Modelele Audi de talie mare vin cu peste 35 de sisteme de asistenţă a şoferului şi un sistem extins de senzori. Unitatea centrală de comandă a sistemelor de asistenţă pentru şofer (zFAS) foloseşte până la 15 senzori pentru a crea o imagine completă a mediului. Printre aceşti senzori se numără cele patru sisteme radar din colţuri, un radar de mare distanţă şi o cameră video frontală, plus diferiţi senzori cu ultrasunete. Inovaţia principală este scanerul laser, care îmbunătăţeşte şi mai mult funcţionalitatea diferitelor sisteme de asistenţă. Senzorii au configuraţie redundantă, pentru a asigura nivelul maxim de siguranţă.