Despre Ducati, celebrul producător italian de motociclete, ştie toată lumea. Iar anunţul din 2010 de colaborare dintre Ducati şi AMG, departamentul sport al Mercedes-Benz, ne ducea la concluzia că următorul pas va fi achiziţionarea Ducati de către Mercedes-Benz.
Iată, însă, că acum avem parte de o surpriză majoră: Ducati a semnat oficial cu Audi, rivalul premium al lui Mercedes-Benz. Nu doar atât, surprizele continuă, deoarece e vorba de o sumă foarte mare, de circa 840 de milioane de euro (adică 1,1 miliarde USD).
Ducati este cea de-a treia achiziţie italiană din portofoliul Audi, alături de Lamborghini şi studioul de design Italdesign, cei mai mulţi analişti considerând această achiziţie un nou pas în lupta Audi vs. BMW. Practic, de acum încolo Ducati va rivaliza în mod direct cu divizia moto BMW, iar vânzările de motociclete italiene se speră că vor contribui la devansarea rivalului din Munchen.
Cu toate acestea, sunt şi analişti care consideră că preţul plătit de grupul Volkswagen pentru Ducati este exagerat. Asta deşi Ducati e considerat unul dintre cei mai importanţi producători premium de motociclete, cu o creştere susţinută în principal pe pieţel asiatice, iar în 2011 a vândut peste 42.000 de unităţi, cu un profit de aproape 0,5 miliarde euro.
Unele voci afirmă că e pur şi simplu un gest de grandomanie din partea grupului Volkswagen, care, chiar şi în vremuri de criză, se laudă cu profituri anuale de circa 8 miliarde de euro. Practic, anumiţi analişti consideră că vorbim de o „răzbunare” a lui Ferdinand Piech, care, în 1985, a scăpat oportunitatea de a cumpăra Ducati, deşi la acea vreme considera că firma italiană „costă puţin, e mărunţiş”.
Acum, cumpărarea Ducati, care construieşte motociclete încă din 1949, reprezintă în principal un pas de imagine, aşa cum s-a întâmplat cu achiziţia Bugatti. Practic, Audi îşi consolidează poziţia de producător premium prin orice mijloace, bazându-se şi pe buna reputaţie pe care o are Ducati în sportul pe două roţi.