Audi confirmă că viitorul R8 va fi 100% electric

Autor: Mihai Morcovescu 09 dec. 2021 Știri auto

Se știe deja că viitoarea generație Audi R8 ar putea debuta cel mai devreme în 2023. Marea noutate este aceea că va fi 100% electric. Informația a fost confirmată de Linda Kurz, șefa de marketing al diviziei Audi Sport.

În vara acestui an, producătorul din Ingolstadt a lansat modelul complet electric e-Tron GT. Acum, cei de la Audi anunță că intenționează ca, până în 2026, 80% din viitoarea gamă R să fie 100% electrică, inclusiv versiunile RS.

Practic, zvonurile potrivit cărora Audi R8 în configurația actuală are avea zilele numărate, au fost confirmate. Potrivit oficialului german, R8 este un model esențial pentru Audi motiv pentru care viitoarea generație a modelului sport va fi complet diferită.

Cea mai importantă modificare ar urma să o reprezinte faptul că va fi un R8 electric. În plus, din punct de vedere estetic, viitorul bolid ar putea fi versiunea de serie a conceptului PB18 e-Tron, prezentat în 2018.

Actualul R8 va fi menținut pe piață

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Audi a mai cochetat cu această variantă în 2015, atunci când a prezentat versiunea R8 e-Tron. Acel model a fost fabricat într-o serie foarte limitată, de doar 100 de unități.

Până când viitorul R8 cu zero emisii va prinde viață, Audi va comercializa în continuare actualul model V10 Performance cu motor de 5,2 litri și 610 CP, lansat în 2018. Atât în varianta cu tracțiune spate, cât și în cea cu tracțiune integrală Quattro. Anul trecut, Audi a scos din producție varianta „entry-level” R8 V10 Quattro de 562 de cai-putere.

Planul celor de la Audi nu surprinde deloc. Germanii lucrează în prezent la un proiect secret, integral electric, care are numele de cod Artemis Project. Modelul de serie ar urma să fie lansată în 2024 și va fi rival direct pentru viitorul vehicul autonom de la Tesla.

Sursa: Carbuzz


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Audi


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide