Audi A5 – stire (geneva)
Lungimea de 4,63 m il plaseaza pe A5 intre A4 si A6, exact pentru a concura cu Seria 3 coupe de la BMW si cu CLK de la Mercedes.
Partea frontala este una tipica Audi, cu grila radiatorului single frame care “tradeaza” apartenenta la noua generatie a constructorului din Ingolstadt. S5, care a fost lansat in acelasi timp cu restul gamei, prezinta o grila cu fante verticale cromate si jante de 18 inci.
La interior, Audi a optat pentru aceeasi imagine hi-tech pe care o regasim si la noul TT si, implicit, la R8. Insertiile de aluminiu, consola centrala masiva impreuna cu multitudinea gadgeturilor subliniaza caracterul ultratehnologic al masinii.
Designul sportiv este sustinut de patru motorizari: doua pe benzina, cu injectie directa FSI, si doua dieseluri. Cel mai puternic A5 dispune de un V6 de 3,2 litri FSI care dezvolta 265 CP si un cuplu maxim de 330 Nm. Cu astfel de valori, acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 6,1 secunde, dar din pacate viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Consumul mediu anuntat este de 8,7 litri/100 km, nu tocmai rau avind in vedere performantele masinii. Trebuie notat faptul ca motorizarea de 3,2 litri este disponibila si cu tractiune integrala quattro. Cei ce doresc un A5 mai “de buget” pot opta pentru motorizarea de 1,8 litri TFSI cu patru cilindri supraalimentati, care dezvolta 170 CP. Insa doritorii vor trebui sa astepte pina in toamna, cind va fi disponibila.
La cele doua mototoare pe benzina, Audi ofera ca alternativa doua dieseluri V6, ambele echipate cu filtru de particule. Versiunea sportiva o reprezinta V6-le de 3,0 litri, care furnizeaza 240 CP si un cuplu motor de 500 Nm. Iar daca pina de curind cele pe benzina accelerau mai rapid, aceasta onoare ii revine acum unui diesel: 5,9 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Si trebuie notat: acesta este disponibil numai cu tractiune integrala quattro. Consumul mediu anuntat de Audi este de 7,2 litri. Cea de-a doua motorizare diesel este un V6 de 2,7 litri si 190 CP cuplat la o cutie de viteze multitronic. Tractiunea se realizeaza numai pe puntea fata. Viteza maxima este de 232 km/h, in timp ce la 100 km/h se ajunge in 7,6 secunde. Valori optime, mai ales daca se ia in considerare consumul mediu de 6,7 litri/100 km.
Virful de gama S5 este propulsat de un V8 cu injectie directa, care dezvolta 354 CP si un cuplu de 440 Nm. S5 are nevoie de doar 5,1 secunde pentru a atinge 100 km/h.
In Romania, noile A5 si S5 pot fi comandate incepind cu luna martie, primele livrari urmind sa aiba loc in iunie.