Noul Audi A5 Cabriolet – eleganţă şi dinamism
Noul A5 Cabriolet este caracterizat de dinamismul specific clasei sale şi design-ul incitant. Automobilul cu patru locuri şi acoperiş din material textil combină caracterul sportiv cu fascinaţia conducerii unei decapotabile, confortul rafinat cu utilitatea zilnică. Şapte motoare puternice, un sistem de suspensii agil şi o gamă largă de opţiuni de înaltă calitate fac din noul Audi cel mai atrăgător model decapotabil de clasă medie. Vârful de serie al noii familii de automobile decapotabile Audi este modelul S5 Cabriolet cu un motor de nouă generaţie: V6 cu supraalimentare, trei litri, cu benzină şi injecţie directă. Primele modele A5 Cabriolet vor fi livrate începând din anul 2009, trimestrul al doilea.
Noul A5 Cabriolet are un acoperiş clasic din material textil ce îi conferă o siluetă remarcabilă, de o eleganţă dinamică. Acoperişul uşor coboară în 15 secunde şi se ridică în 17 secunde. Sistemul complet automat de acţionare constituie o dotare standard. Opţional, este disponibil şi un acoperiş cu izolare fonică, care reduce zgomotul produs de vânt – aproape la fel ca unul clasic.
Când este deschis, acoperişul modelului Audi A5 Cabriolet se pliază atât de bine încât ocupă foarte puţin spaţiu, rămânând liber un volum de 320 litri pentru depozitare. La acţionare, compartimentul acoperişului coboară singur. Spătarul pliabil al scaunelor din spate creează un spaţiu larg spre portbagaj, fapt ce sporeşte capacitatea de depozitare până la un volum generos de 750 de litri.
Ambianţa rafinată, în combinaţie cu elementele remarcabile de ergonomie, creează o atmosferă sportivă şi elegantă în acelaşi timp. Confortul interiorului este întregit de sistemul de extindere automată a centurilor de siguranţă. Încălzirea la nivelul gâtului este o opţiune disponibilă pentru scaunele din faţă. Opţional, se poate alege varianta scaunelor îmbrăcate în piele cu strat special de acoperire, care reduce căldura radiată de soare. Interiorul oferă un spaţiu confortabil pentru patru persoane. Oţelul de ultra înaltă rezistenţă şi elementele de consolidare selectivă a caroseriei asigură un maxim de rigiditate şi siguranţă în caz de impact.
Modelul A5 Cabriolet este lansat cu trei variante de motor cu benzină şi două diesel, care dezvoltă o putere între 132 kW (180 cp) şi 195 kW (265 cp). Sistemul de transmisie este disponibil în cinci variante: cutie de viteze manuală, şase trepte de viteză, cutie de viteze automată, variaţie continuă de tip multitronic sau în varianta ultra-rapidului sistem S tronic, cu şapte trepte de viteză.
Pe lângă varianta cu tracţiune frontală, Audi oferă şi automobile cu tracţiune integrală quattro permanentă pentru motoarele de putere mai mare. Diferenţialul inovator, sportiv, cu distribuţie variabilă a puterii de propulsie pentru roţile din spate este valabil ca opţiune care aduce sistemului quattro şi mai mult dinamism şi siguranţă.
Dinamică fascinantă oferită de sistemul Audi de selectare a modului de rulare
Un adaos perfect la tehnologia înglobată de modelele Audi este reprezentat de sistemul de selectare a modului de rulare, care îi dă conducătorului posibilitatea de a alege între diferite configuraţii ale motorului, controlând caracteristicile alimentării cu carburant, punctele de schimbare a treptei de viteză pentru sistemul S tronic cu şapte trepte şi cel multitronic, precum şi modul de funcţionare a sistemului de direcţie autoadaptivă (servotronic). În cazul în care este instalat sistemul de operare MMI (Multi Media Interface) este disponibil şi un al patrulea nivel, programabil.Sistemul este disponibil doar în combinaţie cu una sau mai multe dintre cele trei tehnologii adiţionale: diferenţialul sportiv, controlul adaptiv al amortizoarelor şi direcţia dinamică.
Noul Audi A5 Cabriolet vine cu o gamă bogată de echipamente, care includ jantele din metal aliat de 17 inch, instalaţia de aer condiţionat şi un sistem audio cu CD player. Unul dintre echipamentele opţionale de excepţie este sistemul de operare MMI de generaţia a treia, dotat cu multe funcţii atrăgătoare de navigaţie şi divertisment.
Designul exterior
Modelul Audi A5 Cabriolet îmbină stilul progresist caracteristic pentru Audi cu fascinaţia unui automobil decapotabil. Capota alungită, liniile precise, sinuozitatea conturului aripilor, curburile elegante ale suprafeţelor, roţile mari, partea frontală distinctivă, spatele expresiv, toate elementele interacţionează pentru a crea un tot sculptural, voluptuos. Modelul Audi A5 Cabriolet are 4,63 metri lungime, 1,85 metri lăţime şi doar 1,30 metri înălţime: cele mai sportive proporţii din clasa sa.
Stilul părţii frontale este dominat de grila radiatorului, dintr-o singură piesă, flancată de fantele pentru admisia aerului. Farurile, cu designul lor rafinat, par mai degrabă nişte bijuterii tehnice. Benzile de leduri pentru rulaj pe timp de zi însoţesc farurile cu xenon plus, în varianta opţională. O bandă din aluminiu conferă strălucire ramei parbrizului.
Acoperişul pliabil
Acoperişul din material textil, cu lunetă mare, se potriveşte perfect în designul profilului. Acesta este unul dintre motivele pentru care a fost preferat în locul acoperişului din oţel. Un alt motiv este greutatea sa mai mică, ce reduce greutatea totală a modelului Cabriolet şi îi coboară centrul de greutate. Exteriorul acoperişului este disponibil în patru variante de culoare, iar interiorul în trei.
Acoperişul este alcătuit din trei straturi, iar stratul intermediar are rolul de căptuşeală. În cazul acoperişului opţional cu izolaţie fonică, ce reduce zgomotul produs de vânt aproape la fel ca acoperişurile clasice, stratul intermdiar este înlocuit cu un strat de spumă de până la 15 milimetri grosime. Acoperişul cu izolaţie fonică este prevăzut cu o lampă pentru iluminat în zona scaunelor din spate, o soluţie care se întâlneşte de obicei doar la decapotabilele de lux.
Pentru ambele versiuni, prin apăsarea unui buton din cadrul consolei centrale sau al telecomenzii opţionale se acţionează o pompă hidraulică şi patru cilindri de operare, care mişcă acoperişul. Sunt necesare 15 secunde pentru ca acesta să fie coborât şi 17 secunde pentru a fi ridicat. Ambele operaţii se pot efectua în timpul rulării cu o viteză de până la 50 km/h, ceea ce face conducerea mult mai confortabilă.
Atunci când este deschis, acoperişul e retras sub un capac, unde este pliat într-o formă extrem de compactă. Compartimentul pentru depozitare, care coboară automat în spaţiul portbagajului, ocupă doar câţiva centimetri în înălţime şi numai 60 de litri din volumul de 380 de litri al portbagajului. Volumul rămas, de 320 litri, este de departe cel mai bun comparativ cu automobilele din această clasă. În plus, poziţia joasă a pragului de încărcare uşurează utilizarea portbagajului. Deflectorul de vânt, care constituie o dotare standard, poate fi depozitat în spaţiul pentru roata de rezervă, pentru economie de spaţiu.
O trăsătură foarte avantajoasă a modelului Audi A5 Cabriolet este posibilitatea plierii spătarelor scaunelor din spate. Spaţiul standard creat are o lăţime de 70 de centimetri. Spaţiul pentru bagaje din spatele scaunelor din faţă are 1,79 metri lungime şi un volum total de 750 de litri.
Caroseria
Automobilul A5 Cabriolet are o caroserie extrem de rigidă, tipic pentru modelele Audi. Aceasta este principala explicaţie a preciziei la condus, a nivelului înalt de confort şi a siguranţei maxime în caz de impact. Pentru construirea caroseriei au fost utilizate mai multe tehnologii inovatoare. Un prim exemplu ar fi utilizarea unor tipuri de oţel de ultra înaltă rezistenţă, cu rezistenţă extrem de mare la tracţiune , produse chiar de Audi, prin formare la cald. Aripile din faţă ale modelului A5 Cabriolet sunt produse din aluminiu, pentru a reduce greutatea şi a optimiza distribuţia sarcinii pe arbore. Partea de dedesubt a caroseriei, închisă, îmbunătăţeşte circulaţia aerului şi eficienţa carburantului.
O gamă întreagă de piese suplimentare de consolidare compensează absenţa acoperişului robust. Acestea sunt poziţionate în secţiunea frontală, în zona şorţurilor, în rama parbrizului şi în secţiunea din spate. Sistemul de protecţie împotriva răsturnării este poziţionat între zona habitaclului şi portbagaj. De asemenea, airbagurile laterale pentru torace, montate în uşi, asigură protecţie în eventualitatea unui impact lateral.
Habitaclul
Cu ampatamentul său generos, de 2,75 metri, şi habitaclul cu cea mai mare lungime din clasa sa, modelul Audi A5 Cabriolet asigură spaţiul suficient necesar pentru călătorii mai lungi. Acest lucru este valabil şi pentru zona scaunelor din spate, care poate fi împărţită opţional printr-o consolă centrală cu două suporturi pentru pahare.
Principalele caracteristici ale habitaclului sunt eleganţa liniilor, funcţionalitatea, ergonomia, înalta calitate şi măiestria execuţiei detaliilor, particularităţi tipice unui Audi. Contururile instrumentelor, în formă de picătură, au devenit deja caracteristici clasice moderne. Monitorul montat central este livrat ca echipament standard. Consola din material plastic turnat este focalizată pe conducător. Linii armonioase o leagă de tunelul central şi panourile uşilor. În cazul în care clientul a comandat unul dintre cele două sisteme de navigaţie, acesta va fi însoţit de extrem de avantajosul sistem de operare MMI – cea mai bună soluţie existentă pe piaţă.
Scaunele joase, în varianta standard, asigură un control şi sprijin excelente. Utilizarea centurilor de siguranţă este facilitată de sistemul electric de extindere automată. Ca alternative sunt disponibile soluţii speciale: scaune sport solide, sistem electric de reglare a scaunelor şi de încălzire.
Scaunele cu control al climatizării sunt dotate cu mici ventilatoare şi un încălzitor automat auxiliar, care asigură lux şi confort. Această opţiune asigură încălzire în zona gâtului prin intermediul unor conducte situate în zona superioară a spătarului, ce emit aer cald. Încălzitorul pentru zona gâtului are un sistem de control cu reglare pe trei niveluri şi este disponibil şi pentru scaunele sport. Acest sistem prelungeşte sezonul în care puteţi conduce modelul Audi A5 Cabriolet cu acoperişul coborât.
O altă caracteristică specială este asigurată de tapiţeria din piele, în variantă opţională: o acoperire specială împiedică supraîncălzirea cauzată de radiaţiile soarelui, în timp ce automobilul este parcat la soare, cu acoperişul coborât. Acest strat de acoperire reflectă radiaţiile infraroşii, scăzând temperatura suprafeţei cu până la 20 de grade Celsius. Audi oferă posibilitatea alegerii între mai multe materiale pentru tapiţeria scaunelor, inclusiv opţiunea piele Nappa, de calitate superioară. Inserţiile decorative sunt, în varianta standard, micrometalice. Ca opţiuni sunt disponibile aluminiul şi trei tipuri de lemn.
Motorizare
Modelul Audi A5 Cabriolet utilizează tehnologii inovatoare şi pentru sistemul de propulsie. Toate cele cinci motoare, cele două TDI şi cele trei pe benzină, utilizează sistemul de injecţie directă. Acestea reprezintă dovada impresionantă că la Audi eficienţa şi dinamica sunt strâns legate şi interdependente.
Cel mai puternic motor cu benzină al automobilului Audi A5 Cabriolet este motorul FSI de 3,2 litri. Acesta funcţionează cu noul sistemul Audi de deschidere variabilă a supapelor, care reglează nivelul de ridicare a supapelor de admisie în două trepte. Ca rezultat, schimbul de gaze este îmbunătăţit şi clapeta acceleraţiei poate fi deschisă mai des, minimizând astfel pierderile de acceleraţie, ceea ce sporeşte cuplul şi puterea dezvoltată şi reduce în acelaşi timp consumul de carburant. Motorul V6 dezvoltă o putere de până la 195 kW (265 cp) şi un cuplu de 330 Nm, funcţionând la turaţii între 3.000 şi 5.000 rpm. Sistemul de tracţiune frontală şi sistemul de transmisie multitronic face ca modelul Audi A5 Cabriolet să accelereze de la zero la 100 km/h în 6,9 secunde şi să atingă o viteză maximă de 246 km/h. În ceea ce priveşte eficienţa carburantului, motorul înregistrează un consum impresionant, de doar 8,6 litri/100 km. O alternativă opţională este sistemul de tracţiune integrală quattro, în combinaţie cu noul sistem S tronic, cu şapte trepte de viteză.
Motorul 2.0 TFSI atestă, o dată în plus, poziţia de lider deţinută de Audi în domeniul creaţiei motoarelor. Audi oferă două versiuni ale motorului turbo de doi litri. Varianta de putere mai mică este însoţită de sistemul de tracţiune frontală şi sistemul de transmisie multitronic, dezvoltând o putere de până la 132 kW (180 cp) şi un cuplu de 320 Nm, la turaţii între 1.500 şi 3.900 rpm. Această versiune accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde şi atinge o viteză maximă de 219 km/h. Consumul mediu de carburant este excelent, de 7,4 litri /100 km.
Versiunea mai puternică a motorului 2.0 TFSI dezvoltă o putere de 155 kW (211 cp) şi un cuplu de 320 Nm, la turaţii între 1.500 şi 4.200 rpm. Este disponibil cu trei versiuni de tracţiune: cu sistemul de tracţiune quattro şi sistemul de transmisie S tronic, cu şapte trepte de viteză, şi cu sistemul de tracţiune frontală, însoţit fie de sistemul multitronic de transmisie, fie de sistemul de transmisie manuală. În cazul ultimei versiuni, Audi A5 Cabriolet accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde şi atinge o viteză maximă de 241 km/h. Consumul mediu de carburant este excelent, de 6,8 litri /100 km.Cele două motoare V6 TDI creează, de asemenea, standarde în clasa lor. Datorită cuplului enorm pe care îl dezvoltă şi rulării consecvent line, acestea reprezintă sportivitatea de vârf a tehnologiei Audi TDI. Motorul de trei litri generează o putere de 176 kW (240 cp) şi un cuplu de 500 Nm, la turaţii între 1.500 şi 3.000 rpm. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde iar viteza maximă pe care o atinge este de 247 km/h. Acest motor diesel, lider în clasa sa, care acţionează toate cele patru roţi printr-un sistem de transmisie S tronic cu şapte trepte de viteză, are un consum mediu de carburant de numai 6,8 litri/100 km.
Cel de-al doilea TDI este şi mai economic. Motorul de 2,7 litri, care dezvoltă o putere de 140 kW (190 cp) şi un cuplu de 400 Nm, la rotaţii între 1.400 şi 3.500 rpm, consumă doar 6,3 litri/100 km. Varianta mai mică de motor V6 diesel este însoţită de un sistem de tracţiune frontală şi un sistem de transmisie manuală. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,6 secunde şi atinge o viteză maximă de 230 km/h (valori preliminarii).
Sistemul de transmisie
Audi oferă posibilitatea alegerii între trei tipuri de sisteme de transmisie pentru modelul A5 Cabriolet. Motorul 2.0 TFSI, care dezvoltă o putere de 155 kW (211 cp), este însoţit de sistemul de transmisie manuală cu şase trepte de viteză, ca variantă standard, care excelează prin timpii reduşi de schimbare a treptei de viteză şi înalta precizie a funcţionării. Ambele motoare de doi litri, precum şi motorul 3.2 FSI sunt disponibile împreună cu sistemul de transmisie automată cu variaţie continuă de tip multitronic, ca variantă opţională, care combină funcţionarea lină cu înalta eficienţă şi un raport de transmisie care determină un consum redus de carburant. Pentru un stil de conducere dinamic, este disponibil sistemul multitronic, cu un program sport şi un mod de transmisie manuală, cu opt trepte de viteză.
Pentru versiunea mai puternică a motorului 2.0 TFSI şi pentru motorul 3.2 FSI, este disponibil sistemul de transmisie S tronic cu şapte trepte de viteză, ca opţiune; în cazul motorului 3.0 TDI, acesta reprezintă echipamentul standard. Acest sistem de transmisie de înaltă tehnologie cu dublu ambreiaj realizează schimbarea treptei de viteză în câteva sutimi de secundă, atât de lin încât conducătorul de-abia percepe schimbul. În plus, este foarte eficient şi are un consum redus de carburant. Conducătorul are posibilitatea de a lăsa sistemul de transmisie S tronic cu şapte trepte de viteze să facă schimbul automat, sau poate interveni, dacă doreşte, prin intermediul comutatoarelor de pe volan.
Sistemul de transmisie S tronic cu şapte trepte de viteză a fost proiectat pentru a fi utilizat împreună cu sistemul de tracţiune integrală quattro permanentă. Este disponibil ca variantă opţională, pentru seria de motoare diesel care dezvoltă o putere mare şi pentru cele două motoare puternice cu benzină.
Datorită noului diferenţial sport, dinamismul conducerii oferit de sistemul de tracţiune quattro este şi mai fascinant. Acest sistem de control inovator distribuie în mod uniform cuplul motor între roţile din spate, în funcţie de situaţia apărută în timpul conducerii.
Acest tip de control al cuplului face ca răspunsul direcţiei modelului A5 Cabriolet să fie mai spontan şi mai direct, îmbunătăţind şi mai mult stabilitatea automobilului.
Şasiul
Modelul Audi A5 Cabriolet este lider în clasa sa din toate punctele de vedere care definesc caracterul sportiv – răspunsul direcţiei, stabilitatea şi agilitatea. Puntea faţă este poziţionată foarte departe, spre partea frontală a automobilului, iar această configuraţie este realizată prin adoptarea unei soluţii neobişnuite: diferenţialul este montat în faţa ambreiajului sau a convertorului de cuplu.
Şasiul automobilului are, de asemenea, un design avansat din punct de vedere tehnologic: roţile din faţă sunt susţinute de un sistem cu cinci braţe. Suportul punţii faţă este fixat ferm de caroserie, pentru a maximiza rigiditatea. Sistemul de direcţie acţionează direct asupra roţilor, prin intermediul casetei de direcţie, care este montată foarte jos pe şasiu. Sistemul de direcţie hidraulic, cu angrenaj cu cremalieră şi roată dinţată, asigură o conexiune cu drumul foarte sensibilă şi de înaltă precizie. Opţional, este disponibil sistemul de servodirecţie asistată, care reglează nivelul de asistare în funcţie de viteza automobilului.
Modelul Audi A5 Cabriolet are un sistem de suspensie spate cu braţe trapezoidale, care îmbină rularea lină şi stabilitatea maximă în timpul conducerii. Atât suspensiile faţă, cât şi cele spate sunt fabricate în cea mai mare parte din aluminiu. Frânele puternice asigură o reducere eficientă a vitezei şi reacţionează cu mare exactitate la apăsarea pedalei. Jantele de 16 inch sau cele de 17 inch, din aluminiu, reprezintă o dotare standard a automobilului, în funcţie de versiunea de motor. Jantele de 18, 19 şi 20 inch sunt disponibile ca variantă opţională, de la Audi şi quattro GmbH.
O altă caracteristică de înaltă tehnologie a noului A5 Cabriolet este sistemul Audi de selectare a modului de rulare. Acesta influenţează caracteristicile alimentării cu carburant, punctele de schimbare a treptei de viteză – pentru sistemul de transmisie S tronic cu şapte trepte de viteză – şi modul de funcţionare a sistemului de servodirecţie. Conducătorul apasă o tastă pentru a selecta un mod de rulare confortabil, intermediar sau dinamic, selectând în cadrul acestor subsisteme. În cazul în care automobilul este echipat cu un sistem de navigaţie – care este livrat împreună cu sistemul de operare MMI – este asigurată a patra configuraţie a motorului, pe care o poate programa conducătorul.
Sistemul Audi de selectare a modului de rulare este disponibil doar în combinaţie cu una sau mai multe dintre cele trei tehnologii suplimentare – diferenţialul, sistemul de suspensii adaptive şi sistemul de direcţie dinamică. Direcţia dinamică acţionează în funcţie de trafic. În cazul rulării pe autostradă, utilizează mai mult raportul indirect. Pentru o siguranţă maximă a conducerii, acţionează în strânsă legătură cu programul de stabilizare ESP – menţine automobilul A5 Cabriolet în cursă, în limitele manevrabilităţii, prin interacţiuni extrem de rapide.
Echiparea
Modelul Audi A5 Cabriolet este livrat împreună cu o gamă impresionantă de dotări standard. Aceasta include un acoperiş cu acţionare complet automată, jante din metal, de 16 sau 17 inch, un scaun spate pliabil cu spaţiu mare de trecere şi un sistem automat de aer condiţionat; sistemul audio stereo este livrat împreună cu un CD player integrat. Sistemul electric de extindere a centurilor de siguranţă şi sistemul de frânare la parcare constituie, de asemenea, echipamente standard.
Dotările opţionale asigură creşterea numărului caracteristicilor de lux: sistemul de iluminare adaptivă, opţional, reprezintă o combinaţie între farurile xenon plus şi sistemul de iluminare dinamică în viraje; sistemul de asistare a iluminării comută automat între luminile de întâlnire şi cele de drum. Cheia perfecţionată asigură deblocarea automată a uşilor şi demarajul, precum şi coborârea şi ridicarea acoperişului de la distanţă. Sistemul de aer condiţionat automat gestionează temperatura pentru trei zone separate ale automobilului. Acoperişul cu izolare fonică reduce şi mai mult zgomotul produs de vânt. Iar confortul oferit de scaunele cu control al climatizării, împreună cu sistemul de încălzire pentru zona gâtului, creează un mediu cu o climatizare perfectă.
În privinţa şasiului, programul este completat cu sistemul Audi de selectare a modului de rulare, diferenţialul sportiv şi două tipuri de suspensii sport convenţionale. Pachetul sport S line plus combină montajul compact şi caracteristicile performante, cum ar fi reducerea cu 10 milimetri a înălţimii caroseriei, jantele de 18 inch şi pneurile 245/40, cu un pachet de detalii speciale disponibile pentru habitaclu. Pe de altă parte, pachetul S line pentru exterior asigură automobilului un aspect extrem de dinamic.
Alte dotări importante sunt cele două sisteme infotainment, sistemul de navigaţie MMI şi sistemul de navigaţie MMI plus, care fac parte din noua generaţia de echipamente. Chiar şi varianta cu cele mai puţine dotări include un sistem grafic color 3D de afişaj al sistemului de navigaţie, un cititor versatil de carduri de memorie şi un DVD player. Ca dotări opţionale, Audi oferă un modul pentru recepţie radio digitală, interfaţă Bluetooth pentru telefoane mobile şi o interfaţă iPod, pentru integrare totală.
Versiunea de vârf este dotată cu tehnologii exclusiviste: un monitor special de înaltă definiţie, un hard drive mare, pentru fişiere cu muzică şi adrese, plus o funcţie specială joystick pentru unitatea de control a sistemului de operare MMI. Împreună cu tehnologii pline de rafinament, precum sistemul de sunet Bang & Olufsen sau tunerul TV digital, sistemul de navigaţie MMI plus poate deveni un centru media de înaltă definiţie.
Datorită sistemelor inovatoare de asistare din clasa de lux, conducerea automobilului A5 Cabriolet devine extrem de relaxată. Audi echipează modelul său decapotabil cu patru locuri, în varianta opţională, cu sisteme de înaltă tehnologie care includ tempomatul adaptiv, sistemele Audi de asistare la schimbarea benzii şi sistemele de asistare la menţinerea benzii de deplasare. Acestea controlează distanţa până la automobilul care rulează în faţă şi asistă menţinerea sau schimbarea benzii de deplasare. Sistemul avansat de asistare la parcare pentru clasa Audi de lux utilizează o cameră de luat vederi pentru zona din spatele automobilului, cu afişare pe monitorul de bord.
Modelul Audi S5 Cabriolet
Modelul de vârf al noii serii de producţie Cabriolet de la Audi este automobilul S5 Cabriolet. Litera „S” vine de la Sport – pentru dinamică, performanţă şi putere, dar şi pentru o eficienţă uimitoare.
În rolul său de model de vârf al noii serii de producţie, automobilul S5 Cabriolet ocupă o poziţie specială. Noul motor TFSI de trei litri, un V6 supraalimentat, dezvoltă o putere de 245 kW (333 cp) şi un cuplu impresionant, de 440 Nm, răspunzând cu tenacitate clapetei de acceleraţie şi oferind performanţe excelente la condus. Tracţiunea puternică, împreună cu răspunsul spontan şi agresiv oferă o experienţă fascinantă a conducerii. Modelul S5 Cabriolet este propulsat în 5,6 secunde de la zero la 100 km/h şi are o viteză maximă de 250 km/h. Chiar la un consum de 9,6 litri* per 100 km, eficienţa carburantului este impresionantă (valori preliminare). Sistemul quattro de tracţiune, suspensiile sportive, jantele de 18 inch şi un număr mare de detalii ale echipamentelor speciale scot în evidenţă puterea atletică a modelului Audi S5 Cabriolet.
Echipamentul standard al modelului Audi S5 Cabriolet include sistemul de direcţie autoadaptivă, sistemul de transmisie S tronic cu şapte trepte de viteză şi sistemul de tracţiune quattro. Diferenţialul sportiv reprezintă o dotare opţională. Suspensiile sport menţin caroseria aproape de suprafaţa drumului. Jantele din aluminiu turnat, de 18 inch, sunt echipate cu pneuri 245/40. Etrierele de frână, vopsite în negru, sunt decorate cu emblema S5. Acoperişul cu izolare fonică, farurile xenon plus, scaunele sport, cu reglare electrică şi tapiţerie din piele Alcantara, plus volanul sport multifuncţional reprezintă, de asemenea, dotări standard.
Elementele de design unice contribuie la crearea unui stil extrem de sportiv. În ceea ce priveşte habitaclul, tapiţeria specială a scaunelor, elementele decorative ale pragurilor portierelor şi inserţiile din aluminiu mat, şlefuit, scot în evidenţă calitatea extraordinară şi stilul dinamic al modelului de vârf. Acele indicatoare ale instrumentelor de bord sunt iluminate cu alb, pentru a contrasta cu cadranele de culoare gri.
VEZI DETALIILE DESPRE AUDI A4 ALLROAD
Porsche România a pregătit un eveniment inedit pentru lansarea pe plan naţional a celor două modele Audi A5 Cabriolet şi Audi A4 Allroad. Joi 23 aprilie, promotor.ro a transmis LIVE un show inedit dedicat unor modele inedite – vezi mai multe detalii despre cele două maşini pe paginile următoare.
Urmăreşte aici imagini de la lansarea naţională a celor două noi modele Audi:
Citeşte mai multe detalii despre noul Audi A5 Cabriolet şi despre noul Audi A4 Allroad.