Audi A3 Sportback 40 TFSI e – Hibrid-ul plug-in compact se poate deplasa cu emisii zero
Audi prezintă A3 Sportback 40 TFSI e. Un aspect important pe care trebuie să-l știe clienții este că autonomia electrică ajunge până la 78 de kilometri conform NEDC și putere totală a sistemului de 150 kW (204 CP). Hibrid-ul plug-in compact se poate deplasa cu emisii locale zero, oferă performanțe sportive ridicate și eficiență excelentă.
Continuă ofensiva de electrificare a mărcii Audi
Marca a lansat deja modelele hibride plug-in din gamele A6, A7, A8, Q5 și Q7, iar acum a venit rândul modelelor compacte. Startul este dat de Audi A3 Sportback 40 TFSI e, ce preia ștafeta de la predecesorul său de succes, A3 Sportback e-tron, dispunând acum de îmbunătățiri adiționale. La scurt timp va urma o variantă mai puternică, cu trăsături sportive și mai accentuate.
Motor TFSI, plus motor electric: sistemul de propulsie, transmisia și bateria
Hibridul dispune de un motor cu ardere internă 1,4 TFSI, pe benzină, cu patru cilindri. Puterea acestuia este de 110 kW (150 CP) și generează peste 250 Nm între 1.550 și 3.500 rpm. Motorul electric este un motor sincron cu excitație permanentă, cu o densitate a puterii mai mare decât a predecesorului, furnizând 80 kW și 330 Nm. La fel ca la predecesor, acest motor este integrat în carcasa cutiei de viteze S tronic cu șase trepte.
Împreună, motorul 1,4 TFSI și motorul electric generează o putere totală de 150 kW (204 CP). Iar cu boost-ul maxim, cuplul sistemului ajunge la 350 Nm. Hibrid-ul plug-in compact sprintează de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde și atinge o viteză maximă de 227 km/h. Conform ciclului NEDC, modelul consumă 1,5 și 1,4 litri de combustibil la 100 de kilometri, ceea ce corespunde unor emisii de 34 până la 30 de grame de CO₂ per kilometru.
Audi A3 Sportback 40 TFSI e poate parcurge până la 70 de km în modul electric
Transmisia S tronic transferă cuplurile celor două motoare către puntea față, dispunând de două cuplaje și pompă de ulei electrică. Astfel se asigură schimbarea treptelor chiar și atunci când motorul TFSI este temporar dezactivat.
Bateria litiu-ion este integrată sub podeaua automobilului, în zona scaunelor din spate. Cele 96 de celule prismatice ale sale stochează 13,0 kWh de energie, ceea ce reprezintă cu aproape 48% mai mult decât la modelul predecesor.
Automobilul pornește întotdeauna electric, până la -28 °C, iar șoferii pot opta să conducă prioritar electric, setând aceasta cu ajutorul butonului EV. Automobilul poate parcurge până la 78 de kilometri (conform NEDC, 67 kilometri conform WLTP) cu emisii locale zero.