Nu e prima maşină Samung. E un facelift pentru SM3 Z.E. (Zero Emissions), care e de fapt un Renault, care e de fapt un Fluence, care e de fapt pe platforma lui Megane, care de fapt se vinde numai în Coreea. Nu contează asta, contează că toate companiile coreene pe care le ştim produc marfă de calitate. Din ce în ce mai bună, dotată şi accesibilă. Ştim asta de la maşinile pe care le fac şi pe care unii dintre noi le conducem, ştim asta de la telefoanele la care vorbim zilnic şi pe care le apreciem din ce în ce mai mult. Oricum maşina asta are un background franţuzesc, aşa că dacă nu aveţi încredere într-un brand japonez, despre cele fraţuzeşti …
Ok, trecem la subiect, e un Fluence, ştim maşina, e una bună, un pas în plus de la Megane în sus. Un facelift nu e doar un facelift pentru coreeni. Un facelift înseamnă şi o mică împlinire la autonomia maşinii electrice. Bateria de 22 kWh a fost schimbată cu una de 36 kWh. Comunicatul de presă al producătorilor spune că greutatea maşinii nu a crescut după mica modificare. Numai autonomia a crescut şi asta e foarte bine pentru cei care ţin la mediu. Pentru coreeni, că pentru români, Fluence Z.E. nu a fost foarte atractiv în comparaţie cu alte modele. Poate acum, frânele puse diesel-ului peste tot în ţările mari o să redirecţioneze cienţii mărcilor către variantele pe benzină sau către cele cu motoare electrice.
Astfel, autonomia lui Samsung SM3 Z.E. a crescut cu 57%, un procent direct proporţional cu numărul de kWh adăugaţi. Acum, poţi să faci cu maşina 213 km cât timp mergi îngrijit cu maşina. Autoritatea pentru Siguranţa Transportului în Coreea a calculat că un şofer face zilnic 40 de km în medie. Asta înseamnă că un plin de curent ajunge pentru aproximativ 5 zile. Cea mai bună reclamă pentru Samsung SM3 în Coreea de Sud este Ministerul Sănătăţii, care are în flotă 1.200 de bucăţi. O să facem un comparativ să vedem cum stau şi noile Huawei, HTC şi Allview. Iată oricum că după vâlva lansaării unei maşini de către Apple, Samsung are o maşină în timp ce Apple a zis că încearcă să devinî furnizor de tehnologie pentru orice brand îşi va dori implicarea lui în maşini autonome şi electrice.
Autor Alexandru Banu