Un român care a plecat în concediu, în Grecia, a avut parte de un eveniment foarte neplăcut. Pentru a-i avertiza și pe alții, a postat online problema întâmpinată: „Atenție, se bagă apă în benzină, în Bulgaria!”.
Un turist român se pare că a avut parte de o vacanță deloc plăcută. În drum spre Grecia, a oprit la o stație de alimentare din Bulgaria.
Dar, imediat după ce a făcut „plinul”, a constatat că martorul de bord „check engine” s-a aprins. Concluzia acestuia a fost că bulgarii pun apă în benzină.
Românul a povestit pățania pe un grup de Facebook destinat vacanțelor în Grecia.
„Atenție la benzinăria Shell până în Makaza…apă în benzină…s a aprins martorul check-în….apă în benzină… Am alimentat și 3 mașini cu motorină deocamdată nimic….la benzină martorul aprins…Așa că feriți-vă de Shell până în Makaza 30-40 km…..cel puțin la benzină. Și anul trecut s-a scris. ..păcat……poza de vineri noapte din benzinărie…”, a scris turistul român pe „Forum Thassos”.
Și alți români au confirmat această problemă.
„Niciodată nu alimentez la mai puțin de 100 kilometru de vamă. Oriunde aș fi, m-am fript, mai ales, la bulgari cu motorină”, a scris un bărbat la postarea celui care a spus că a alimentat cu benzină îndoită cu apă.
„Eu acolo am descoperit că în rezervor încap vreo cinci litri mai multă motorină”, a scris un alt turist.
Postarea a fost făcută pe pagina de Facebook Forum Thassos. Dar, alți membri ai grupului cred că problema nu e de la apa în benzină.
„Ai tu o problemă la mașină, nu are nici o treabă Check-Engine. Sunt multe cauze de la care se poate aprinde, fă o testare și vezi ce problemă ai. Dacă avea apă, nu mai plecai tu de acolo decât împins”, a scris un turist.
„Check engine nu se aprinde când este apă în combustibil, ci este un avertisment în general pe parte electrică. După diagnoză stabilești care este cauza…bobina inducție, bujii, senzori etc.! Baftă!”, a mai comentat o persoană.
Când ai apă în carburant, mașina poate avea următoarele simptome:
Dacă apar aceste simptome și realizezi că ai apă în carburant, oprește motorul! Este primul lucru pe care trebuie să-l faci, ca sa-ți protejezi mașina.
Apoi, cel mai indicat este să ceri sfatul unui mecanic sau ajutorul unui service auto.
„Cel mai sigur, într-o astfel de situație, e să chemi o platformă care să ducă mașina în service. Pentru că nu știi câtă apă e în rezervor și dacă o pornești, riști să strici și mai tare motorul”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.
Odată ajuns cu mașina în service, va fi scos tot carburantul din rezervor și din motor.
Apoi, mecanicul va verifica sistemul de alimentare, pentru a vedea dacă există fisuri. Va fi verificat și motorul, pentru a remedia eventualele daune. Iar dacă totul este în regulă, mașina e realimentată și poți pleca la drum.