Cu toate că îl vei întâlni destul de rar, este important să acorzi atenție acestui semn de circulație. Altfel, riști să primești amendă și să îți fie ridicată mașina.
Șoferii care au condus înainte de 1989 sunt familiarizați restricția de „par” și „impar”.
În ultima zi a săptămânii, pe străzile din România aveau voie să circule doar anumite mașini. Selecția se făcea în funcție de numărul de înmatriculare. În prima duminică, de exemplu, puteau circula doar cele cu număr par. Iar în următoarea doar cele cu număr impar.
A fost eliminată această prevedere, după 1990. Dar încă există restricții care fac referire la termenul de „par” sau „impar”.
Un indicator albastru, cu una sau două linii perpendiculare, albe, pe mijlocul său, tăiat de o linie roșie, oblică. Șoferii trebuie să fie foarte atenți la acest semn de circulație. Altfel riscă să fie amendați și chiar să le fie ridicată mașina.
Dacă indicatorul are o singură linie, verticală, înseamnă că este interzisă staționarea în acel sector de drum, în zilele impare.
Dacă sunt două linii paralele, atunci e interzisă staționarea în zilele pare.
Acest semn rutier acționează din punctul în care e montat până la cel mai apropiat colț de intersecție.
În plus, alături de semnul de circulație mai poate fi amplasată și o plăcuță suplimentară. Pe aceasta va fi menționat un interval orar în care e valabilă semnificația indicatorului.
Șoferii care ignoră acest semn de circulație riscă să primească o amendă contravențională și să le fie ridicată mașina.
Pentru staționarea în loc nepermis, legea prevede o amendă cuprinsă între 580 și 725 de lei. În plus, poliția va aplica și 3 puncte de penalizare.
Iar dacă vehiculul blochează accesul altor vehicule în parcare sau al pietonilor, ori desfășurarea unor evenimente, precum târguri sau expoziții stradale, atunci Poliția Locală poate dispune ridicarea mașinii care nu respectă semnificația semnului de staționare sau parcare interzisă în anumite intervale de timp.