Atac la VW: Hyundai vrea să devină numărul 1 la calitate
Calitatea fabricaţiei este cel mai important factor care a contribuit la evoluţia brandurilor germane şi japoneze. Asta deoarece o calitate exemplară a produselor duce la o fiabilitate mare şi la o satisfacţie bună a clienţilor.
în timp, acest lucru s-a văzut în imaginea foarte bună pe care au căpătat-o nume precum Volkswagen şi Toyota, în cazul cărora clienţii pun calitatea pe primul loc. Iar acum coreenii vin foarte tare din urmă, înregistrând o evoluţie uriaşă la acest capitol, al calităţii.
Recent, boss-ul concernului Hyundai, Chung Mong-koo, a afirmat în cadrul unui interviu că prioritatea Hyundai-KIA nu este creşterea spectaculoasă a vânzărilor, ci a calităţii produselor. Pe de o parte, din cauza crizei economice este greu să obţii creşteri mari ale vânzărilor, pe de altă parte o calitate foarte bună este, practic, o investiţie în viitor – iar coreenii se aşteaptă să devină ”cea mai iubită companie auto”.
Interesant, boss-ul Hyundai-KIA a declarat că nu e interesat de o luptă acerbă cu grupul Volkswagen în materie de vânzări, afirmând chiar că nu consideră necesară o alianţă cu un alt grup auto pentru a deveni lider mondial. De asemenea, coreenii nu par speriaţi de evoluţia rapidă a constructorilor auto din China, Chung Mong-koo spunând că Hyundai e suficient de flexibilă pentru a se adapta schimbărilor din domeniu.
De remarcat faptul că în 2011 Hyundai a avut o marjă operaţională de 10,3%, foarte aproape de BMW (11,3%), ceea ce a contribuit în mod direct la creşterea valorii companiei. Practic, datorită calităţii maşinilor şi a satisfacţiei clienţilor, coreenii nu au fost nevoiţi să apeleze la discounturi mari, iar sistemul de management al calităţii în producţie, similar cu cel aplicat de Toyota, s-a dovedit foarte eficient.
Prin urmare, concernul Hyundai (care s-a clasat în 2011 pe poziţia a 5-a la nivel mondial între grupurile auto, graţie vânzărilor cumulate de maşini Hyundai şi KIA) va fi unul dintre principalii jucători din domeniul auto, până la finalul acestui deceniu având şanse reale să devină pretendentul titlului suprem.
Voi ce credeţi:
VA REUŞI HYUNDAI SĂ DEPĂŞEASCĂ VOLKSWAGEN ÎN ACEST DECENIU?