Aston Martin a publicat primele imagini cu Valhalla în versiune de serie. Supercarul are motor V8 și 950 de cai putere, amplasat central.
Aston Martin Valhalla preia tehnologie dezvoltată pentru monopostul de Formula 1 al companiei și vine ca rival direct pentru Mercedes-AMG ONE, a cărui sosire întârzie din cauza unor probleme privind normele de poluare.
Finalizarea proiectului a fost realizată sub coordonarea noului CEO al companiei, Tobias Moers, fost șef la Mercedes-AMG.
Supercarul este pus în mișcare de un motor V8 twin-turbo de 4.0 litri de 750 de cai putere și de două motoare electrice de 204 cai putere. Acest sistem dezvoltă în total 950 de cai putere și 1.000 Nm. 1.550 de kilograme cântărește modelul echipat cu elemente aerodinamice active care generează o apăsare la sol de 600 de kilograme la 241 km/h. Viteza sa maximă este de 330 km/h. În modul electric însă, nu poate depăși 130 km/h. În doar 2,5 secunde accelerează de la 0 la 100 km/h.
În 2019, la Salonul Auto de la Geneva, atunci când a prezentat prototipul AM-RB 003, Aston Martin anunța un V6 twin-turbo de 3.0 litri și două motoare electrice. Inginerii s-au reorientat între timp către acest V8, păstrând însă, propulsoarele electrice. O transmisie automată cu opt rapoarte, dezvoltată special pentru Valhalla, gestionează resursele. Supercarul nu are o treaptă de marșarier convențională, ci o funcție e-reverse. Deplasarea cu spatele se efectuează cu ajutorul celor două motoare electrice. Acestea pot funcționa fără ajutorul motorului termic pe distanțe de până la 15 kilometri.
Un sistem de evacuarea cu flapsuri active asigură o coloană sonoră pe măsură.
Modelul este echipat cu un diferențial cu alunecare limitată. La bord este disponibil un mod Track.
Aston Martin plănuiește să-și ducă noua creație pe circuitul de la Nurburgring, acolo unde vânează un timp impresionant: 6 minute și 30 de secunde.
VIDEO: