Șoferii care au mașina în service pentru reparații vor putea solicita mașină la schimb pentru întreaga perioadă a reparațiilor. Potrivit unui proiect legislativ depus la Senat pentru dezbatere, mașina trebuie asigurată de asigurătorul care a emis polița RCA a mașinii care a provocat accidentul în cel mult o zi de la depunerea solicitării.
Astfel, dacă vor primi o solicitare din partea unui asigurat cu mașina imobilizată în service, asigurătorii vor trebui să-i ofere acestuia, în cel mult o zi lucrătoare de la data solicitării, o mașină de schimb. După cum prevede proiectul legislativ, mașina de schimb trebuie să facă parte din clasa din care face parte mașina avariată sau dintr-o clasă superioară acesteia.
În prezent, legislația privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto stabilește că asigurătorul RCA trebuie să acorde despăgubiri în bani, printre altele, și pentru înlocuirea temporară a mașinii avariate, dar nu și mașină de schimb.
Proiectul depus la Senat mai prevede limitarea valorii orei de manopera pe care o pot folosi service-urile atunci când cheltuielile de reparație sunt acoperite de un asigurător RCA. Mai exact, cuantumul unei ore de manoperă nu va putea depăși un preț de referință, ce va fi stabilit anual de către Autoritatea de Supraveghere Financiară și Institutul Național de Statistică.
Inițiatorii sunt de părere că această limitare a valorii orei de manoperă este necesară, deoarece, atunci când vine vorba despre reparațiile făcute pe RCA, service-urile obișnuiesc să folosească valori mari ale orei de manoperă, ceea ce duce, de fapt, la o majorare a prețului polițelor RCA.
Propunerea legislativă pentru modificarea Legii asigurării RCA poate fi consultată pe site-ul Senatului. Ea a fost depusă de un grup de senatori PSD, dar este susținută, de asemenea, de un liberal, un senator UDMR și de un independent. Pentru a se putea aplica, proiectul trebuie să fie aprobat de cele două Camere ale Parlamentului, să fie promulgat de președinte și să fie publicat în Monitorul Oficial.